No és que sigui cap secret, i totes les marques ho saben molt bé, que Dacia és la marca que ha agafat la bandera dels low cost des de fa ja uns anys, i no té cap intenció de deixar-la anar. Una marca que ha fet dels seus baixos preus la seva millor arma i que, precisament gràcies a ells, sol posicionar models com el Sandero o el Duster en posicions molt top.

Això sí, saben també a Dacia que no són l'única marca que juga la carta dels preus. Fiat és un fabricant que, sense tenir cap intenció de ser precisament low cost, sí que sol apostar per models senzills amb preus molt baixos.

 

El millor exemple d'això, encara que no sigui un model que tingui molt èxit a Espanya, és el Panda, un model que de fet pot presumir de ser fins i tot més barat que el Sandero d'accés.

D'altra banda, Fiat té dos models molt diferents que sí que poden presumir de no ser tan bàsics com el Panda i que molts veuen amb molt bons ulls. No són d'altres que el popular 500 i el Tipus, un model que compta a més amb tres variants que el converteixen en una opció molt top per a les famílies.

El Fiat Tipo a la seva carrosseria familiar és un model molt atractiu pel seu baix preu

La més bàsica de totes és el Tipo 5 portes, un compacte senzill amb un preu de, com bé podem veure en quecochemecompro.es, gairebé 14.500 euros. Tanmateix, la marca, amb bon ull, ha optat per posar a la venda dues versions més, una amb carrosseria familiar anomenada SW i l'altra amb un toc més camper denominada Cross.

És el SW el que, per relació qualitat/preu, pot presumir de ser una opció molt interessant per a les famílies. Entre altres coses perquè, com bé podem veure a l'esmentat mitjà, el seu preu de partida en la versió d'accés és de 15.715 euros, un preu que arriba amb un descompte per finançament de ni més ni menys que 7.785 euros, és a dir, gairebé 8.000 euros de descompte.

 

És evident que aquest Tipo SW no deixa de ser un Tipo amb una capacitat més gran de càrrega gràcies al seu extra en la part posterior, per la qual cosa les diferències de prestacions amb el Tipo normal són mínimes. Això sí, aquest espai extra és més que benvingut.

Quant al motor, compte de sèrie amb un 1.0 de gasolina de 100 cavalls de potència, una mecànica que no promet grans emocions però que sí que és més que suficient en una conducció tranquil·la i relaxada com és la que es pressuposa en aquests casos.

El mateix passa amb el seu equipament, que compta de sèrie amb, entre altres coses, port USB, ordinador de viatge i miralls tèrmics, aire condicionat, llantes d'aliatge, sistema d'àudio i bluetooth, un equipament senzill però que compta amb tot el necessari per al dia a dia.