Els més veterans al nostre país recordaran a MG com una de les marques prèmium angleses més destacades de fa ja unes dècades. Tanmateix, avui dia la marca britànica forma part del gegant asiàtic Saic motos, i no té a veure amb el fabricant que era quant a idea i disseny dels seus cotxes fa ja un temps.

De fet, MG es vol posicionar ara com una de les marques de baix cost més potents a nivell europeu, amb models que, amb una qualitat que res no ha d'envejar a les dels seus rivals generalistes, sí que el poden ajudar a robar-li molta quota de mercat a Dacia, la principal marca low-cost a Europa.

 

I veient les xifres de vendes dels últims mesos, hi ha un model en concret que està ajudant, i molt, en aquest propòsit al fabricant. No és cap altre que el MG ZS, un dels models que més està donant de què parlar en els últims mesos al nostre país i que està aconseguint, sense pausa però sense pressa, posicionar-se com una de les millors opcions low-cost a les nostres carreteres.

El MG ZS bat un nou rècord a Espanya

No van ser pocs els que es van quedar amb la boca oberta el mes d'octubre passat en comprovar que aquest model havia acabat ni més ni menys com el 12è més venut el 10è mes del 2022 al nostre país.

Però el millor per a la marca és que, si bé és cert que aquest mes de novembre passat aquest MG ZS ha baixat fins a la 16a posició en el rànquing del mes, ho ha fet aconseguint una xifra de vendes major respecte al mes anterior. D'aquesta forma, el penúltim mes d'aquest curs, el MG ZS ha aconseguit batre de nou el seu rècord de vendes en un mercat tan competitiu com és l'espanyol.

 

És cert que, tenint en compte que durant els primers mesos de l'any les vendes d'aquest model van ser mínimes, ocupat en la posició 51 en el rànquing general de vendes d'aquest curs, una posició molt allunyada tant dels models més venuts com del Dacia Duster, el seu rival més directe en la guerra dels low-cost.

Tanmateix, és evident que, veient la tendència a l'alça en els últims mesos d'aquest SUV que té un preu de partida per sota dels 13.000 €, no seria estrany que ja el 2023, quan estigui molt més assentat, es converteixi en un dels models més reeixits en un mercat que torna a demostrar que té lloc de sobres per a models de baix cost.