Si bé és més que cert que la immensa majoria dels conductors tan sols tenen 'relació' amb la DGT a través de les sancions d'aquest organisme, el cert és que la Direcció General de Trànsit té com a principal objectiu augmentar la seguretat a les carreteres, tant en nuclis urbans i rurals així com en carreteres interurbanes.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que han estat diverses les campanyes que s'han posat en marxa els últims anys que han ajudat a reduir el nombre d'accidents a les nostres carreteres, especialment tot el que es refereix a les campanyes per conscienciar dels perills de conduir sota els efectes de qualsevol tipus de droga així com, sobretot, la instal·lació de moltíssims radars al llarg de la nostra geografia que han ajudat que sigui la immensa majoria dels conductors els que respectin els límits de velocitat.

Això sí, es pot tenir en compte que el nostre país és un país en el qual l'esperança de vida augmentat molt en els últims anys, el que està provocant que cada vegada sigui més gran el percentatge de gent vivint a Espanya que té ja una certa edat. I això, evidentment, acaba derivant també en un major número de conductors cada vegada més majors al nostre país.

Gairebé un 30 % de les víctimes mortals a les carreteres europees tenien més de 65 anys

No és que sigui precisament cap secret que, sempre que tenint en compte que hi ha excepcions, a mesura que es van guanyant anys es van perdent també algunes facultats que acaben sent imprescindibles a l'hora de poder conduir de forma segura.

És per això que des de la Direcció General de Trànsit estan intentant impulsar algunes mesures per millorar la seguretat dels més grans al nostre país, entre altres coses perquè hi ha una dada que no deixa de ser esgarrifosa. I és que, tal com va apuntar fa uns mesos María José Aparicio, subdirectora d'Educació i Formació Viària de la DGT, "El 30% dels morts en accidents de trànsit a la Unió Europea són majors de 65 anys, un tant per cent que es va reduir al 28 en el cas del nostre país.

Això sí, Aparicio va ser més enllà assegurant que "Les xifres s'agreujaran per l'envelliment de la població si no fem res", per això un dels objectius de la DGT és el de reduir el període de renovació dels més grans de les nostres carreteres cada dos anys en comptes de cada cinc anys com està estipulat actualment.