Dacia porta molts anys sent la marca de referència a Espanya i a Europa entre aquells que busquen, abans que res, un model amb un preu molt ajustat. L'aposta de la marca associada al grup Renault per llançar al mercat models com el Sandero o el Duster, que tenen la seva excel·lent relació qualitat, preu la seva millor arma de venda, ha estat fins ara més que encertada.

El problema en el cas de la marca és que, com bé saben en Dacia així com en la resta de grans fabricants que tenen pes a Europa, els cotxes elèctrics estan guanyant cada vegada més pes. Això sí, a diferència del que passa amb els models amb motors de combustió, en els que és senzill reduir costos de fabricació per a així poder oferir un producte a un preu final i baix, els elèctrics són molt més cars.

 

És cert que hi ha opcions al mercat amb aquest tipus de mecàniques amb preus molt interessants, però encara estem molt lluny de poder veure al mercat elèctrics el mateix preu que models amb motor de combustió amb les mateixes característiques. I una de les raons per les quals els elèctrics són molt més cars és pels seus bateries de liti, un component que a més està veient com el seu preu s'està pagant en aquest 2022.

BYD, el fabricant xinès que llançarà el primer elèctric amb bateria de sodi

És per això que el fabricant xinès de bateries BYD porta ja temps treballant a les bateries de sodi, un component molt més barat, resistent i segur que el liti. L'únic problema amb aquest component és que, a diferència del liti, ofereix una densitat energètica molt menor, per la qual cosa és molt difícil aconseguir que models amb matèries amb aquest element tinguin una autonomia igual o superior a la del liti.

Tanmateix, els plans de la marca xinesa passar per llançar al mercat models de baix cost que compta precisament amb aquest tipus de bateries de sodi, i el seu primer projecte és ja més que avançat i té el nom de BYD Seagull.

 

En aquest cas estem davant d'un utilitari de menys de 4 m amb capacitat per a fins a cinc ocupants que, amb una autonomia que podria arribar a ser de 300 km, tindrà un preu que s'acostarà als 8000 €, per la qual cosa es convertirà en un dels elèctrics més barats i amb millor relació qualitat preu del mercat internacional. Expliquen des del fabricant que la idea és continuar apostant per aquest tipus de bateries i fer-ho també en models amb més prestacions, per la qual cosa no seria estrany que, en un futur no molt llunyà, algunes marques europees optessin també per aquest tipus de bateries.