Mazda sempre s'ha posicionat com una marca que es queda a mig camí entre les prèmium i les generalistes. Un terreny que no és precisament senzill, i més a Europa, entre altres coses perquè Volkswagen és una marca que domina aquest terreny des de fa ja moltes dècades.

Els que van cap a un Mazda ho fan per dos motius. D'una banda, pels dissenys de la marca japonesa, que en aquest sentit sí que pot presumir de ser un dels fabricants amb més prestigi al vell continent. Per un altre, per aquesta excel·lent relació entre la qualitat i el preu dels seus models.

I és que, si bé és cert que en la majoria dels casos els seus models estan per sobre de la mitjana de preus però sense arribar a tenir els alts preus de les marques prèmium, la qualitat d'aquests és superior en tots els sentits.

 

Tanmateix, hi ha alguns models de Mazda que, sent semiprèmium, poden presumir de tenir preus més atractius que fins i tot models generalistes. Un bon exemple d'això és el Mazda CX-3, el SUV compacte japonès que, això sí, no tindrà continuïtat més enllà d'aquesta generació.

A Mazda volen centrar els seus esforços en el segment dels B-SUV amb MX-30, un SUV compacte cent per cent elèctric, per la qual cosa aquest CX-3, que sí que segueix a la venda a Espanya, desapariexerà tard o d'hora.

El Mazda CX-3 és un dels SUV amb millor relació qualitat/preu actualment a Espanya

I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu actual de la versió més bàsica de l'est SUV és ara de 20.145 euros. Un preu que està condicionat al finançament i que compta amb un descompte ja inclòs en aquest cas de 2.150 euros.

El millor d'aquest model és que, més enllà de poder presumir de ser un dels SUV compactes més bonics del mercat, pot presumir també d'arribar més que bé dotat de sèrie. Començant pel seu motor, un 2.0 G de gasolina de 121 cavalls de potència associat a un canvi manual de cinc velocitats així com a una tracció senzilla.

 

Quant al seu equipament, és evident que haurem d'optar pels acabats superiors per comptar amb l'últim en tecnologia de la firma japonesa, però és evident també que des del més senzill de tots aquest CX-3 arriba més que ben dotat de sèrie.

Un model que, tenint en compte que SUV en teoria inferiors per qualitat com és el Peugeot 2008, que té un preu de partida ara de 22.750 euros com veiem a l'esmentat mitjà, es posiciona com el model perfecte per als que busquen molt bona qualitat a un preu més que atractiu. Això sí, és un model que, per desgràcia per a molts dels quals ho veuen com un SUV molt interessant, no tindrà una nova generació. Per això, segurament, els seus baixos preus.