Fregant les 40.000 vendes en el que portem d'any, Dacia passa per ser ni més ni menys que la vuitena marca quant a quota de mercat al nostre país, tot un èxit tractant-se d'una marca low-cost com és el fabricant associat al grup Renault. Així, gràcies pot presumir d'estar per davant quant a quota de mercat respecte a Dacia tan assentades a les nostres carreteres com és el cas de Citroën, Ford, Skoda o Opel.
Els principals responsables de l'èxit d'aquest fabricant no són d'altres que el Dacia Sandero, el model que pot presumir de ser ni més ni menys que el més venut a Espanya el que portem d'any, i el Dacia Duster, un SUV que, malgrat que ha perdut terreny després de l'arribada del MG ZS, continua sent una de les principals opcions entre aquells que busquen un SUV low-cost.
Tanmateix, es pot destacar també els bons resultats de vendes que està aconseguint una de les últimes incorporacions de la marca al nostre país, el Jogger. En aquest cas estem davant d'una aposta un tant arriscada, ja que es tracta d'un crossover amb capacitat de fins a set places pensat per a aquelles famílies que volen un model que es quedi a mig camí entre un compacte amb carrosseria familiar i un SUV de grans dimensions.
El Dacia Jogger, un familiar a molt bon preu
Amb més de 5000 matriculacions en el que portem d'any i ocupant la posició 59 del nostre país, és evident que aquest Dacia no és un dels més venuts a les carreteres espanyoles, però també ho és que és un model que va a poc a poc guanyant-se el seu espai en la seva quota de mercat, que no és precisament la més fàcil.
Com sol ser habitual amb els models de Dacia, aquest Jogger pot presumir de ser el set places més barat a les carreteres espanyoles, amb un preu de partida en la seva versió més senzilla que ronden els 18.000 € i, a més, amb una versió que arriba amb un motor híbrid auto recarregable per un preu de partida que ronden els 24.000 €.
Sent a més l'últim model que ha posat a la venda la marca romanesa a Espanya, aquest Dacia és molt lluny quant a qualitat, millorada dràsticament, respecte als primers models que van arribar de la marca romanesa al nostre país. Així, s'entén perfectament que siguin cada vegada més famílies les que, amb un pressupost ajustat, vegin aquest ploure com una bona solució.
