Si bé és cert que a excepció d'alguns pocs models, és de sobres conegut que els cotxes tot terreny i amb tracció a les quatre rodes no és que siguin opcions precisament barates, especialment aquells que compten amb un disseny molt aventurer. Bons exemples d'ells són models com el Jeep Wrangler o el Mercedes Classe G, autèntiques referències en els seus segments però que, tenint en compte el seu cost, amb prou feines tenen quota de mercat a les carreteres espanyoles.

En aquest sentit, com bé saben els amants dels tot terreny, és precisament una marca europea, una marca 'Made in Italy', que està disposat a posar aquest segment potes enlaire amb una opció que, sense ser barata, sí que pot presumir de tenir un preu molt més baix que alguns dels models de referència en la seva categoria.

 

No és cap altre que la marca ICKX, una submarca del fabricant italià DR Automobile, un dels fabricants que més està apostant pel mercat europeu més enllà del seu mercat en el natal, l'italià. Com passa en el cas d'EVO, la marca centrada en models low-cost d'aquest fabricant, o Sportequipe, la marca centrada en models esportius, ICKX és la submarca d'aquest fabricant centrat en models tot terreny, i acaba de debutar al Saló de l'Automòbil de Barcelona.

L'ICKX K2, un tot terreny que apunta convertir-se en un èxit en la seva categoria.

Ho ha fet de la mà del model que primer es posarà a la venda al nostre país, anomenat K2, un model que, com bé podem veure en les imatges, representa perfectament l'esperit d'aquest tipus de tot terrenys amb un disseny molt aventurer, robust i quadrat, propi dels seus segment.

En l'apartat mecànic, compta amb un motor dièsel de 2.0 litres turbo amb quatre cilindres de 162 CV i 380 Nm de parell màxim associat a una caixa de canvis automàtica amb convertidor de parell i vuit velocitats. Evidentment arriba amb un sistema de tracció davantera + 4x4 amb caixa de canvis central commutable electrònicament i marxes reduïdes.

 

El preu de partida d'aquesta versió superar els 50.000 €, pel que és evident que no és un model elegit el gran públic, sinó més aviat aquells amb un alt poder adquisitiu i que busquin un model amb el qual realment divertir-se lluny de l'asfalt. Això sí, tenint en compte que és una opció molt més barata que els seus rivals més ben posicionats en el segment, no seria estrany que, una vegada es posi a la venda, revolucionés la seva categoria.