Citroën ha sorprès recentment segurament fins i tot els seus propis seguidors amb el llançament de les noves generacions del seu C3 i C3 Aircross. I és que, tal com podem veure en les imatges, aquests dos models no tenen res a veure amb els seus antecessors, sobre tot el que es refereix a un llenguatge de disseny molt més atractiu ara que els converteix en opcions que apunten a convertir-se en realment reeixides.

En el cas del SUV, un dels grans arguments de venda en aquest cas és que em continua explicant amb una excel·lent relació qualitat preu. Tal com podem veure en el configuradors de la marca, la versió més senzilla d'aquest model té un preu de partida que es queda ara per sota dels 19.000 €, encara que es pot tenir en compte que és una versió que arriba amb un nivell d'equipament de sèrie alguna cosa just, la qual cosa és molt probable que en un cas es converteix en la més venuda.

 

És més, un dels problemes que tenen aquests dos models és que, amb l'evident intenció de Citroën de guanyar terreny a la zona baixa del mercat és el que es refereix a preus, la marca optat per posar a la venda versions d'accés que per a molts són massa que s'apropa perillosament a les de models low-cost.

I això és una cosa que no ocorre amb altres models de marques generalistes que, per molt que siguin també atractius és el que es refereix a la relació qualitat preu, són opcions més ben dotades en tots els sentits des de les versions d'accés.

El Nissan Juke és una bona opció entre els B-SUV

Un bon exemple d'això és la proposta de Nissan, el Juke, un model que compta amb un disseny també molt particular i que, malgrat que té una versió d'accés amb un preu superior al del Citroën, arriba més ben dotat tant a nivell mecànic com a nivell d'equipament de sèrie.

 

El seu preu de partida se situa just per sobre dels 21.000 €, és a dir, és uns 3000 € més car que el Citroën, una diferència de preu que es justifica amb una potència més gran en la seva mecànica així com amb més tecnologia i una millor qualitat als seus materials, especialment en les versions més senzilles d'aquests dos models. Això sí, tot apunta que el nou Citroën C3 se'n va acabar convertint en tota una referència en Espanya tenint en compte la seva bona relació qualitat preu.