Alfa Romeo sempre s'ha caracteritzat per ser una marca que ha tingut molt clar que el seu èxit ha de passar per l'elegància i l'esportivitat dels seus models així com per la qualitat d'aquests.

De fet, va ser fa ja molts anys quan, en ple procés de gestació dels seus Stelvio i Giulia, quan la marca italiana va tenir molt clar que la seva referència en aquest sentit havia de ser BMW. Va ser el fabricant alemany el que va servir com a desembarassament perquè els alemanys fixaran l'estàndard de qualitat en tots i cada un dels seus models.

Tanmateix, tal com s'ha pogut comprovar en aquests últims temps, sembla que la jugada no els ha sortit precisament bé. De fet, no han estat pocs els que han assegurat que, de no entrar Stellantis en joc, Alfa Romeo podria haver desaparegut d'aquí a uns anys.

 

És per això que en aquesta nova etapa de la marca italiana, des de la directiva del fabricant anotat per fer un gir a la seva estratègia comercial i centrar-se no precisament en intentar ser un rival de les principals marques prèmium alemanyes com són BMW, Audi o Mercedes, si no baixar un esglaó en aquest sentit i tenir Lexus com a referència.

Lexus serà ara la referència de qualitat d'Alfa Romeo

No és precisament casualitat que sigui la marca japonesa l'elegida en aquest sentit. I és que són diversos els estudis de consultores independents les que els últims anys han destacat annexos com una de les marques prèmium més ben valorades a nivell mundial.

En aquest sentit, la jugada d'alfa romeo de tenir a la marca prèmium de Toyota com la seva referència sembla més que acceptada. D'una banda, perquè és una marca que, si bé és cert que és prèmium, també ho és que potser no està el nivell de les tres prèmium alemanyes.

 

D'altra banda, perquè estar potser aquest esglaó per sota de BMW i companyia pot ajudar a Alfa Romeo a trobar millor el seu lloc del mercat. I el millor exemple d'això és el nou Tonale, un SUV que, per molt que sigui premi i que per tant sigui molt per sobre d'alguns dels generalistes més venuts del segment, molts veure com una alternativa potser una mica més econòmica als Audi, Mercedes, BMW i companyia.

No és que sigui precisament cap secret que, per molt que Stellantis hagi assegurat que Alfa Romeo comptarà amb tot el seu suport en els propers anys, la marca italiana té un termini de 10 anys per tornar a ser rendible. En aquest sentit, sembla molt més senzill aconseguir que així sigui posició no es com una marca prèmium però no al nivell de les tres més Top del mercat.

Això sí, falta saber ara fins a quin punt Alfa Romeo podrà anar o no robant a poc a poc protagonisme a una marca cada vegada més assentada com és Lexus.