La incorporació d'Adrian Newey a Aston Martin ha redefinit per complet les aspiracions de l'equip de cara a 2026. L'escuderia britànica ha aprofitat el nou cicle reglamentari que s'acosta per reestructurar el seu departament tècnic amb noms de pes i reforçar la seva infraestructura. Aquesta aposta ambiciosa busca, en teoria, proporcionar a Fernando Alonso un monoplaça veritablement competitiu que li permeti lluitar pel títol mundial en la seva última etapa en la Fórmula 1.

Newey no ha arribat sol. Juntament amb ell s'han incorporat perfils clau com Giles Wood, especialista en simulació i modelat, i Jack Vino, procedent de l'àrea d'aerodinàmica de Mercedes. Aquests reforços se sumen a una fàbrica completament nova, un túnel de vent propi i una inversió sostinguda en desenvolupament tecnològic que ha situat Aston Martin com un dels equips més ben preparats per afrontar la normativa de 2026.

El projecte no es limita a construir un cotxe ràpid. L'objectiu és que aquest cotxe sigui també predictible, eficient en pista i fàcil d'ajustar per a cada traçat. Per a això, un dels primers focus de treball ha estat millorar el simulador, tradicionalment un dels punts febles de l'equip. L'arribada de Wood apunta directament a corregir aquesta carència, permetent als pilots treballar amb una correlació més precisa entre la fàbrica i la pista.

La base tècnica que Alonso necessitava

El destacable en aquest cas és que Aston Martin ha aconseguit reunir a bona part del nucli tècnic que va construir el domini de Red Bull en la seva etapa daurada, i ho ha fet amb prou temps com per preparar el cotxe de 2026 des d'un full en blanc. Aquest avantatge estratègic permet aplicar conceptes des del seu origen, sense arrossegar compromisos heretats ni adaptar estructures existents. Newey podrà dissenyar el xassís al voltant del nou motor Honda, amb llibertat per maximitzar el rendiment sota el nou reglament.

Fernando Alonso Aston Martin EFE

Fernando Alonso, per la seva part, ha exercit un paper actiu en aquest procés de reconstrucció. Durant les últimes temporades ha servit com a avaluador clau per validar components, afinar sistemes de simulació i preparar la transició tècnica. Lluny de limitar-se a resultats immediats, ha assumit un rol més ampli, amb la vista posada el 2026 com a any d'oportunitat real.

Crida especialment l'atenció com tots els moviments d'Aston Martin semblen alinear-se en una única direcció: construir un cotxe guanyador. No només pels fitxatges, sinó per l'enfocament integral de desenvolupament, la coherència en les decisions estratègiques i la sintonia entre enginyeria i pilotatge. En teoria, tot està preparat per oferir a Alonso un monoplaça capaç de lluitar pel títol.

Si l'execució es correspon amb el potencial d'aquest equip tècnic, el 2026 podria marcar un punt d'inflexió. Per primera vegada en més d'una dècada, Fernando Alonso seria en disposició real de sumar la tan esperada 33, aquesta vegada amb el suport d'una estructura que ha fet de l'ambició la seva senya d'identitat.