A Dacia comencen a estar ja preocupats. D'una banda perquè, si bé és cert que els seus Sandero, Duster i Jogger van creixent a Espanya, el fet que el futur dels cotxes passi per l'electrificació pot ser fatal en el seu cas.

Sobretot tenint en compte que, per molt que sempre hi hagi marge per retallar costos de fabricació i així poder oferir un preu final molt baix, com és el cas de Dacia, la marca associada a Renault sap que pot ser que li quedin ja pocs anys com la principal macadura low cost a Europa.

I és que és precisament l'entrada en joc dels models cent per cent elèctrics el que ha provocat que siguin diverses les marques que han aterrat ara a Espanya des de la Xina. Una d'elles és un vell conegut en el panorama europeu, la històrica marca anglesa MG. Una marca que, això sí, ara està en mans de Saic Motors, un dels principals gegants de l'automobilisme a la Xina.

 

La idea de la marca no és cap altra que la de convertir-se en un dels referents quant a la mobilitat elèctrica a Europa, per això han llançat ja un dels seus primers models, el MG ZS, en la seva versió EV, la versió elèctrica. Un MG ZS EV que ja ha venut des de començament d'any 16 unitats, una xifra que supera les vendes totals de Tesla amb els seus tres models en el mateix període.

El MG ZS, un dels SUV low cost que més mal està fent i pot fer a Dacia

Però el pitjor per a Dacia és que, amb l'evident voluntat de tornar a fer de MG una marca coneguda a Europa, la firma ha optat per llançar també una versió de combustió d'aquest SUV.

Una versió que, sens dubte, pot presumir de ser un dels SUV més desitjables quant a preu del mercat actual espanyol i que, en gairebé uns mesos, ja no ha aconseguit entrar al top 100. Les seves 232 vendes en total entre gener i febrer fan d'ell un model que poc a poc va creixent al nostre país, amb el preu de la seva versió d'accés com el seu principal argument de venda.

 

I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del MG ZS amb el motor de gasolina 1.5 VTI-TECH de 106 cavalls de potència és ara de tan sols 12.950 euros. Un preu que està associat al finançament obligatori amb la marca i que arriba amb un descompte ja aplicat en aquest cas de 3.000 euros.

Quant al seu equipament, compte de sèrie amb ràdio DAB, Apple CarPlay, Android Auto, bluetooth, control de velocitat, seient posterior abatible, fars Bi-LED, llantes d'aliatge i sistema multimèdia amb pantalla de 10,1 polzades, entre moltes altres coses. Així, no seria estrany que, amb el pas dels mesos, aquest MG ZS es convertís en un rival encara més dur per a Dacia.