A Mercedes saben molt bé que, sent com són la marca prèmium més venuda a nivell mundial, són també la referència fins i tot per a les seves marques que poden presumir de ser rivals directes. En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que tant Mercedes com Audi, BMW, Lexus i la resta de marques prèmium estan sempre molt atentes a veure què fan la resta de fabricants per donar o no segons quins passos.

I una de les que ha donat un dels passos més importants en els últims temps ha estat Volvo, un fabricant que està apostant per dues estratègies diferents quant a les seves vendes i el seu posicionament al mercat.

 

D'una banda, els seus models més senzills i els que alhora són els que més vendes aconsegueixen, el XC40 i el XC60, solen arribar acompanyats de grans descomptes que deixen a les versions d'accés diversos esglaons per sota respecte als seus rivals a les marques alemanyes, sense que això signifiqui la immensa majoria dels seus casos que siguin models amb pitjors motors o pitjor equipament.

D'altra banda, és precisament els models més ben dotats de la marca sueca on Volvo sí que competeix de tu a tu en tots els sentits amb Mercedes i companyia, i el millor exemple d'això és el SUV que acaben de llançar al mercat, el EX90.

El Volvo EX90 li robarà vendes al Mercedes EQS SUV

Com bé saben els que s'han interessat ja en un d'aquests EX90, estem davant del SUV més ben dotat de Volvo en tots els sentits, tant referent a mida com a capacitat, en aquest cas fins a set places, i especialment en el que es refereixi tecnologia, equipament i mecànica elèctrica.

I és que la versió més senzilla d'aquest model compte amb una mecànica de més de 400 cavalls de potència i, sobretot, una bateria de 111 kW hora que li permeti tenir fins a gairebé 600 km d'autonomia segons el WLTP, una quantitat que esborra directament un dels grans arguments dels antielèctrics: la baixa autonomia d'aquests models.

 

El problema en el seu cas és que, com bé saben també els que s'han interessat en un d'ells, el preu de partida actualment d'aquest model supera els 100.000 €, pel que evidentment no és un model pensat en públic, sinó per a aquells que busquen models realment top al mercat.

Això sí, tenint en compte que un dels seus grans rivals directes, el Mercedes EQS SUV, té un preu que és a prop de gairebé 150.000 €, no seria estrany que molts van optar per aquest Volvo abans que pel de l'estrella de plaça tenint en compte la diferència de preu.