Com bé saben en tots els fabricants de pes al nostre país, el canal de rènting s'està convertint en un dels canals de venda més importants a les nostres carreteres. De fet, es pot tenir en compte que les vendes de rènting entre gener i febrer suposen més d'un 25 % de les vendes totals a les carreteres espanyoles, un tant per cent ja molt notable.

Amb gairebé 50.000 vendes destinats al rènting a Espanya sumant les matriculacions de gener i febrer, aquesta xifra augmentat més d'un 16 % respecte al mateix període el 2023, fent evident que, ja sigui a través de les empreses de rènting al nostre país així com a través de particulars, aquesta modalitat de compra està cada vegada més estesa a Espanya.

 

Es pot tenir en compte que, com no podia ser de cap altra forma, són models comercials o derivats de comercials els que més èxit tenen el rènting, entre altres coses perquè són els models més utilitzats per la immensa majoria de les empreses.

El Nissan Qashqai triomfa en el rènting, però 2 furgonetes li segueixen molt de prop

El curiós en aquest cas és que, a diferència del que havia ocorregut en mesos anteriors, el model més matriculat per al rènting al nostre país no ha estat un model comercial, sinó un turisme, el Nissan Qashqai.

Això sí, a aquest model japonès sí que el segueixen ja dues furgonetes comercials, el Renault Express i el Citroën Berlingo, dues de les tres furgonetes comercials que apareixen al top 10 del rènting al nostre país. A aquests tres models el segueixen, per ordre de matriculacions, el Toyota Corolla, el Seat Arona, el Peugeot Partner, el Volkswagen Golf, el Volkswagen T-Roc, el Peugeot 3008 i el Renault Clio.

 

Un altre costat, és interessant veure com, a diferència del que ocorre a nivell de vendes general, la immensa majoria dels que busquen un model de rènting ho fan amb un motor dièsel, un tipus de mecànica ja que acumula més del 35 % de les matriculacions d'aquest canal, amb la gasolina sent la segona mecànica més sol·licitada amb més del 25 % i els híbrids de gasolina amb més del 22 %. Quant als elèctrics, tenen tan sols una quota de poc més del 3 %.