Com bé saben aquells que agafen el cotxe diàriament i, sobre tot, els que ho fan per autopistes i autovies en els quals les velocitats solen ser molt més altes que en ciutat, la DGT ha implementat des de fa ja molts anys els radars, un sistema que permet detectar si un cotxe va a una velocitat superior a la permesa i, per tant, aplicar-li la sanció pertinent.
Expliquen des de la Direcció General de Trànsit que, si bé és cert que són molts els conductors que saps molt bé on són els radars i, per tant, tan sols opten per respectar la velocitat permesa en els punts en els quals saben que pot saltar un radar, la immensa majoria dels conductors opten per anar a buscar la velocitat permesa, que ha ajudat en gran part que es redueixin el nombre d'accidents i víctimes mortals a les carreteres del nostre país en els últims anys.
Es pot tenir en compte, això sí, que el fet de col·locar un radar en un punt estratègic és una cosa que les autoritats que ho facin ho han de fer de forma més que correcta i seguint les normatives clares i precises que arriben des de la Unió Europea, entre altres coses perquè, en cas de cometre un petit error a l'hora d'instal·lar-lo i no seguir certes indicacions, les fotos o les proves que aportin aquest radar en concret a la sanció pertinent poden ser recorregudes i, per tant, la sanció pot acabar en res.
Una incorrecta instal·lació d'un radar pot acabar en una sanció
Precisament va ser fa tot just uns anys quan un conductor va decidir recórrer una de les multes que li havia arribat precisament per aquest motiu, perquè considerava, amb raó tal i com va demostrar després la Unió Europea, que el radar que li havia fotografiat superant la velocitat permesa no estava correctament instal·lat segons les directrius que marca la institució europea.
És més, des de la DGT ja han apuntat en més d'una ocasió que han estat molts els usuaris que han intentat recórrer les seves multes per excés de velocitat basant-se en aquest argument, la qual cosa en alguns casos ha provocat un cert col·lapse en el sistema de la Direcció General de Trànsit, encara que en la immensa majoria dels casos aquest tipus de recursos no arriben a un port perquè, a excepció d'alguns petits rrors, la immensa majoria de radars instal·lats al nostre país compleixen evidentment amb les normatives i exigències que arriben des de la Unió Europea.
Com no podia ser de cap altra forma, la millor manera d'estalviar-se un problema d'aquestes característiques és, especialment per part dels conductors, respectar sempre la velocitat màxima permesa en cada via, de tal manera que no arribarà cap tipus de sanció que pugui recórrer-se o no.