Els passatgers que anaven en el vol de Air Corsica que va sortir dilluns a la nit de l’aeroport d’Orly, a París, i havia d’aterrar a l’aeroport Napoleó Bonaparte d'Ajaccio, a Còrsega, van estar donant voltes en cercle sobre el Mediterrani durant gairebé vint minuts sense poder aterrar perquè l’únic controlador aeri que hi havia a l’aeroport de destí s’havia quedat adormit durant la seva jornada laboral. Això va impedir que pogués respondre a les comunicacions de la tripulació de l’avió, un Airbus A320neo, i encendre les llums de la pista d’aterratge, la qual cosa impedia que l’avió pogués aterrar amb seguretat. Davant la falta de resposta de la torre de control i la pista sense il·luminar, els pilots van decidir mantenir l'avió donant voltes sobre la mar Mediterrània mentre s'activaven protocols d'emergència i se sol·licitava la intervenció dels bombers i la policia per investigar la situació en la torre de control. La tripulació va informar els passatgers de la situació i va considerar la possibilitat de desviar-se a l'aeroport de Bastia si el problema no se solucionava. Finalment, després de la intervenció dels bombers de l'aeroport, el controlador va ser despertat i es va restablir la comunicació; es van encendre les llums de la pista i l'avió va aterrar sense problemes poc després.
L'Autoritat d'Aviació Civil Francesa (DGAC) va confirmar que els bombers del terminal aeri van accedir a la torre de control en l'aeroport d'Ajaccio i van constatar que l'empleat es trobava adormit en el seu lloc de treball. "La intervenció del cos de bombers de l'aeroport a la torre de control va revelar que el controlador aeri de torn s'havia quedat adormit en el seu lloc", van revelar. La DGAC va obrir una investigació sobre l'incident i va confirmar que el controlador no havia consumit alcohol ni drogues, però es podria considerar imposar una sanció per la greu fallada de seguretat que va implicar quedar-se adormit durant el servei. “Aviat haurà de consultar amb el metge especialista en salut laboral. S'ha programat una reunió amb el seu superior i s'està considerant una possible sanció”, van confirmar l’organisme al mitjà Corse-Matin. Segons explica el rotatiu, en el procés, el fiscal Nicolas Septe va confirmar l'obertura d'una investigació “contra desconeguts per posar en perill la vida de tercers”. La investigació ha estat confiada a la brigada de la gendarmeria de transport aeri d'Ajaccio.
Kulede "Uyku" Alarmı!
— Airkule (@Airkule) September 19, 2025
Korsika’da Ajaccio Napoleon Bonaparte Havalimanı Hava Trafik Kontrol Kulesinde tek başına görev yapan kontrolör uyuya kaldı. Air Corsica’ya ait uçak 20 dakika gecikmeyle inebildi. Fransa Sivil Havacılık Otoritesi soruşturma başlattı.#Korsika #AjaccioAirport pic.twitter.com/62oBsZTLmJ
L'incident posa en evidència problemes en els torns nocturns amb un sol controlador de servei i la importància fonamental de la seva tasca per a la seguretat aèria. Segons el diari, alguns professionals de l’aviació, entre ells dos pilots, han plantejat interrogants sobre possibles “problemes organitzatius” a la torre de control d’Ajaccio, però la DGAC descarta qualsevol problema de falta de personal i reitera els procediments en cas d'incompliment. “Els controls realitzats van confirmar que la dotació de personal era conforme a les exigències, amb dos controladors presents, el segon dels quals es trobava en un descans de 4 hores".
🤯Volo Air Corsica XK777 in attesa per un'ora sopra #Ajaccio dopo che il controllore del traffico aereo si è addormentato in torre di controllo.
— NextFly_ITA (@nextflyapp_ita) September 18, 2025
Nessun pericolo per i passeggeri. #AirCorsica #sicurezzareaerea #nextfly #travel #flight #Airport #TravelAlert #Airlines #RouteMap pic.twitter.com/kCiWsp8J4F
La DGAC també va declarar que l'avió, que va sortir de París amb una hora de retard, va sobrevolar Ajaccio durant 18 minuts abans d'aterrar, en lloc de gairebé una hora com s'havia anunciat prèviament. Aquest recompte va ser confirmat per la Direcció de Serveis de Navegació Aèria (DSNA). L’Aeroport d’Ajaccio, conegut pel sobrenom de Camp de l’Or, és l'aeroport més gran del departament francès de Còrsega de Sud i de tota l'illa, en termes de nombre de passatgers. L'aeroport porta el nom de Napoleó Bonaparte, que va néixer el 15 d'agost de 1769 a Ajaccio. L'avió afectat, un Airbus A320neo de Air Corsica, té una capacitat per a 186 passatgers, encara que no s'ha informat de quantes persones viatjaven en l'avió entre París i Ajaccio.