Almenys 222 persones han perdut la vida i centenars romanen desaparegudes arran del sobtat tsunami que va colpejar ahir a la nit les costes de l'Estret de Sonda, entre les illes indonèsies de Sumatra i Java, han informat avui equips d'emergència. Les autoritats han activat l'alerta davant la possibilitat que hi hagi nous tsunamis.
"El nombre de víctimes continuarà pujant", va apuntar el portaveu de l'Agència Nacional de Gestió de Desastres (BNPB), Sutopo Purwo Nugroho, que també va assenyalar que més de700 persones han resultat ferides, així com centenars de cases i edificis amb danys.
Les autoritats atribueixen a un possible lliscament de terra submarí produït per l'erupció del volcà Anak Krakatau les causes del desastre natural, que no va activar les alarmes en no registrar-se un potent terratrèmol.
Pantauan udara daerah terdampak tsunami di Pantai Kalianda Kabupaten Lampung Selatan. Korban dampak tsunami di Lampung Selatan per 23/12/2018 pukul 13.00 WIB: 35 orang meninggal duniq, 115 orang luka dan 110 unit rumah rusak. Pendataan masih dilakukan. pic.twitter.com/HcXVkEhqBx
— Sutopo Purwo Nugroho (@Sutopo_PN) 23 de desembre de 2018
Els equips d'emergència amb ajuda de maquinària pesada proven de trobar possibles supervivents entre la runa, i recomanen a la població local evitar apropar-se a les costes.
En un vídeo, publicat pel portaveu de BNPB a Twitter, es mostra a diversos policies traient dues persones amb vida d'una casa de fusta a l'interior del qual havien quedat atrapades.
Evakuasi korban tsunami di Selat Sunda terus dilakukan oleh tim gabungan. Jumlah korban terus bertambah. Hingga 23/12/2018 pukul 10.00 WIB tercatat 62 orang meninggal dunia, 584 orang luka & 20 orang hilang. Ratusan rumah dan bangunan rusak. Alat berat dikerahkan untuk evakuasi. pic.twitter.com/DYUbxGzPmw
— Sutopo Purwo Nugroho (@Sutopo_PN) 23 de desembre de 2018
El tsunami va afectar especialment al districte de Pandenglang, a uns 100 quilòmetres a l'oest de Jakarta i un enclavament vacacional per als de la capital, on molts turistes es trobaven a les platges quan van colpejar aquestes les onades gegants, va assenyalar Sutopo.
IMPACTANTE video que muestra cómo este #SabadoDeNavidad las olas producidas por el #Tsunami invadieron el escenario durante un concierto de la banda surcoreana #Seventeen (#SVT), en #Indonesia.
— KBM (@KlanBrosMedia) 23 de desembre de 2018
Video: @BNONews #PrayForIndonesia #23Dic pic.twitter.com/elgqG66FdE
"El sistema d'alerta primerenca que tenim serveix per a activitat tectònica més que volcànica", va declarar Rahmat Triyono, expert de l'Agència Meteorològica, Climatològica i Geofísica d'Indonèsia (BMKG, sigla en indonesi), en roda de premsa citada pel mitjà Detik.