Trump acusa l'Iran de violar l'alto el foc amb un atac amb drons contra un vaixell a l'estret d'Ormuz

El president dels EUA, Donald Trump, ha acusat l'Iran aquest divendres d'haver comès "una violació imprudent" de l'acord d'alto el foc. Segons Trump, l'Iran ha llançat almenys quatre drons contra vaixells que travessaven l'estret d'Ormuz. En un missatge a Truth Social, el mandatari que aquest atac va provocar danys a l'embarcació, però que, malgrat tot, "va poder continuar el seu trajecte". Trump assegura que tres dels quatre drons van poder ser abatuts. "Evidentment, això és una violació imprudent del nostre acord d’alto el foc", conclou.

El missatge del líder republicà arriba un dia després de les informacions de mitjans de comunicació confirmades per funcionaris de Washington sobre l’autoria iraniana d’un atac dijous contra un vaixell de càrrega amb bandera de Singapur a l’estret d’Ormuz, sense causar víctimes. L’incident hauria tingut lloc a 7,5 milles nàutiques al sud-est de Dahit, a Oman, segons l’Agència britànica d’Operacions de Comerç Marítim (UKMTO), que va recomanar precaució als vaixells en aquesta via, per on passa el 20 % del cru mundial.

Primer atac registrat des de l'acord

Segons l’agència britànica, aquest seria el primer atac registrat des que els Estats Units i l’Iran van signar un memoràndum d’entesa per posar fi a les hostilitats i reobrir el trànsit a Ormuz, mentre negocien un acord final que abordi el programa nuclear iranià. Com a part d’aquest memoràndum, l’Iran es va comprometre a garantir el pas segur dels vaixells comercials a canvi de l’aixecament del bloqueig nord-americà als seus ports i costes, informa EFE.

La redacció d'ElNacional.cat està treballant per ampliar aquesta informació. Per llegir l'última hora de la notícia, actualitza la pàgina.