La lluita particular Donald Trump, contra la immigració continua. Ara del president dels Estats Units ha demanat al Tribunal Suprem que bloquegi la decisió d'un tribunal inferior que impedeix deportar immigrants de diversos països a un destí insòlit: el Sudan del Sud. Concretament, aquest és el cas de vuit immigrants que es troben retinguts en una base militar nord-americana a Djibouti, després que el Govern del republicà intentés enviar-los en aquest país africà. Per això, Trump sol·licita ara al Suprem que suspengui immediatament aquesta ordre, sense donar-los l'oportunitat de litigar els seus casos amb la justícia, i puguin ser enviats al Sudan del Sud, l'únic país que els ha acceptat.
El Sudan del Sud, l'únic país que els accepta
El Govern del republicà va intentar enviar aquests vuit immigrants al Sudan del Sud, dels quals només un era sud-sudanès, però la Justícia els ho va impedir. El jutge federal Brian Murphy, de Massachusetts, va determinar que l'Administració de Trump va violar una ordre que li impedia deportar aquelles persones on poden ser torturades sense donar-los l'oportunitat a una defensa legal adequada. El govern de Trump sol·licita ara al Suprem que suspengui immediatament aquesta ordre, ja que, segons sosté, aquests immigrants van cometre crims "monstruosos". Tot i que aquests immigrants són de diferents nacionalitats -Cuba, Mèxic, Laos, Birmània, el Vietnam i Sudan del Sud-, els seus respectius països no han acceptat deportar-los. Per aquest motiu han estat dirigits cap al Sudan del Sud, únic país que els ha acceptat.
Segons la legislació nord-americana, el Govern no pot deportar migrants a tercers països on podrien ser torturats o estar en risc. Aquest és l'argument del Departament d'Estat, que considera el Sudan del Sud com un país perillós a causa del conflicte armat i recomana als nord-americans no viatjar-hi. De fet, a inicis de maig va retirar del país el seu personal no essencial. Davant d'aquest argument, el jutge Murphy va donar l'opció al govern de Trump a realitzar les audiències dels immigrants a Djibouti, país africà on els Estats Units opera una base militar i on l'avió de deportació va aterrar camí al Sudan del Sud.
La política de deportacions massives de Donald Trump
El cas del Sudan del Sud és el xoc més recent entre el govern republicà i el poder judicial, arran de les mesures cada vegada més agressives per complir amb la promesa de Trump de dur a terme "deportacions massives". Per accelerar aquestes deportacions, Washington està buscant acords amb "tercers països" perquè acceptin migrants expulsats del país.
Aprofitant la bona relació de Trump amb el seu homòleg salvadorenc, Nayib Bukele, el president dels Estats Units va ordenar enviar més de 200 persones a una megapresó a El Salvador, on encara estan incomunicats dels seus familiars i advocats. Segons alguns mitjans nord-americans, tots dos presidents van arribar a un acord -que no ha estat mostrat al públic- perquè el país centreamericà rebi els migrants per un període inicial d'un any a canvi d'un pagament de 6 milions de dòlars.