Un ciberatac contra un proveïdor de serveis de facturació i embarcament de diversos aeroports europeus la passada nit està provocant incidències com retards i cancel·lacions. Els aeroports amb més afectació són els de Heathrow, a Londres, Brussel·les i Berlín, que a causa d’aquest atac informàtic han de fer de manera manual les operacions de check-in i embarcament, segons han informat les autoritats aeroportuàries. Collins Aerospace és el proveïdor que està sofrint un ciberatac, i opera en diversos aeroports europeus, especialment a França, Alemanya, Països Baixos, Irlanda, el Regne Unit, Itàlia i Polònia, mentre que també proveeix a instal·lacions aeroportuàries dels Estats Units, Austràlia, el Canadà, Mèxic, el Brasil, l'Aràbia Saudita i Emirats Àrabs, entre altres països. Segons ha informat AENA, ni l’aeroport del Prat-Barcelona ni cap altre aeroport de l’estat espanyol ha tingut afectacions per causa d’aquesta incidència. Fins al moment, cap grup o organització ha reivindicat aquest atac informàtic ni tampoc ha transcendit si es tracta d'un ciberatac amb finalitats econòmiques.

L'aeroport londinenc de Heathrow, el major d'Europa, ha informat aquest dissabte que el seu proveïdor de facturació i embarcament experimenta un "problema tècnic" que podria causar demores als passatgers de sortida. En un missatge a través de la xarxa social X, Heathrow explica que l'empresa Collins Aerospace, encarregada de proporcionar els sistemes de facturació i embarcament "per a diverses aerolínies en múltiples aeroports en l'àmbit mundial" està experimentant "un problema tècnic que pot causar demores als passatgers que sortin". "Mentre el proveïdor treballa per a resoldre el problema ràpidament, recomanem als passatgers que consultin l'estat del seu vol amb la seva aerolínia abans de viatjar", ha agregat. De la mateixa manera, Heathrow demana als passatgers que arribin a l'aeroport amb almenys tres hores d'antelació per a vols de llarga distància, o dues hores per a vols domèstics al Regne Unit, amb l'objectiu de "minimitzar les interrupcions".

El missatge de Heathrow arriba després que l'aeroport de Brussel·les anunciés hores abans que s'havia vist afectat la passada nit per un "ciberatac" contra el seu proveïdor de serveis de facturació i embarcament, que també ha afectat altres nodes aeris europeus com el de Berlín. L'entitat aeroportuària assegura que l'atac "té un gran impacte en el calendari de vols i lamentablement provocarà retards i cancel·lacions de vols". D'aquesta manera, aconsella als passatgers amb vol aquest dissabte 20 de setembre que verifiquin l'estat del seu vol amb la seva aerolínia abans de desplaçar-se a l'aeroport i només acudir si el seu vol està confirmat. L'aeroport de Brussel·les va informar que a causa d'aquesta incidència s'han hagut de cancel·lar nou vols i altres 15 han patit retards de mínim una hora.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!