Barcelona Wine Week (BWW) celebrarà la seva tercera edició del 6 al 8 de febrer en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. Aquest esdeveniment es consolida com la cita sectorial de referència per al comprador nacional i internacional del vi espanyol de qualitat amb una edició amb xifres rècord: 828 cellers expositors, un 27% més que el 2022, 70 segells de prestigi representats i la presència de grans firmes com Protos, Matarromera, Rioja Vega, Pago de los Capellans, Juvé & Camps, Recaredo i Freixenet. A més, comptarà també amb centenars de mitjans i petits cellers agrupats en més de 70 Denominacions d’Origen, com Cava, Ribera del Duero, Rueda, Priorat, Bierzo, Madrid, València, Jumilla, Costers del Segre, Navarra o Valdeorras.

“Una fira referent en el món del vi espanyol”

En l’acte de presentació de la fira celebrat aquest dimarts a Barcelona, Javier Pagés, president del saló i de la D.O. Cava, ha destacat que “BWW serà la primera gran cita firal de l’any per al sector i arriba amb el propòsit de donar visibilitat a la gran riquesa de sòls del país, analitzar els reptes de futur de la indústria vitivinícola i oferir-li oportunitats de negoci tant en el mercat nacional com en l’internacional”. Pagés ha subratllat que “és una fira referent en el món del vi espanyol; és necessària per al sector del vi”.

Antoni Valls, director general d'Alimentaria Exhibitions, ha emfatitzat en el fet de "posar el vi espanyol a ulls del món". Valls ha explicat l'essència que marcarà l'edició d'enguany: "El territori espanyol és un mosaic singular de sòls. BWW 2023 és una proposta experiencial, en què el vi, la terra, les històries, els cellers i les singularitats de cada lloc són reflectides. Es tracta de fer valdre el producte i les característiques de cada territori".

Ponència del sommelier Xavi Nolla
Ponència del sommelier Xavi Nolla / A. S.

El saló ha convidat prop de 1.800 compradors clau de vi espanyol, procedents, a més d'Espanya, de mercats rellevants per a l'exportació com els Estats Units, el Canadà, Alemanya, Països Baixos, el Regne Unit, Bèlgica, la Xina, el Brasil, o el Japó. També han confirmat assistència els representants de tots els grans grups de distribució del país a més de cadenes hoteleres, grans grups de restauració organitzada, i restaurants. En total, tindran lloc més de 8.000 reunions de negoci entre expositors i compradors professionals.

Espanya i el vi, connectats

Espanya és el tercer major productor de vi del món (amb 40,5 milions d'hectolitres el 2022), el primer exportador en volum i el tercer en valor (més de 2.900 M€ exportats en 2021). En aquesta direcció s'ha mostrat María Naranjo, directora de la Indústria Alimentària d'ICEX-Espanya Exportació i Inversions, que ha qualificat les terres del territori de la península d'"especials" i que "ofereixen un vi únic i espectacular i ens ho hem de creure". Ha detallat que més del 70% del vi produït a Espanya és exportat i, com a conseqüència, "la internacionalització dels cellers a Espanya és fonamental i una necessitat per la seva perduració i existència". De fet, Catalunya és qui més vi exporta en valor de tot l'estat espanyol.

En aquest sentit, Barcelona Wine Week serà un gran fòrum de negoci i networking que reunirà milers de professionals i decisors de compra de grups de gran distribució, importadors de reconegut prestigi, centres majoristes, distribuïdores especialitzades, detallistes i botigues gurmet. Per fer la cloenda d'aquesta presentació ha intervingut el sommelier Xavi Nolla que presentarà les activitats i els tastos més importants del programa d'activitats del saló. Nolla ha posat l'accent el fet de potenciar la "singularitat dels vins del nostre territori i la gran riquesa de sòls". "L’edició d’enguany és la de la consolidació", han coincidit tots els ponents.