La DO Penedès ha presentat una nova campanya que s’allargarà fins a finals de desembre i que té l’objectiu d’enfortir el consum de vi Penedès de cara a les festes nadalenques. Aquesta acció, que se suma a l’estratègia que la denominacó va iniciar fa uns mesos, potencia el reconeixement i prestigi dels cellers penedesencs amb l'afany d'impulsar el consum dels vins entre el públic final, tan fràgil en una època que no està sent fàcil per al sector. La Denominació d’Origen Penedès aposta per un espot on es destaquen la personalitat, singularitat i qualitat dels vins Penedès, prenent com a protagonistes les particularitats i diversitat de les gotes, presents a diferents processos de l’elaboració del vi, i que en forma de metàfora, expliquen la gran diversitat i personalitat de la denominació d'origen, tant pel que fa a la varietat de subzones com dels vins Penedès.

Les gotes, metonímia d'una identitat única

La campanya, titulada No hi ha res igual, es pregunta si realment és cert que "totes les gotes són iguals" i fixa la seva atenció en la singularitat d’una gota per a mostrar que cada detall és important i singular en la creació d’un vi Penedès: des de les gotes de pluja que cauen a la vinya, les gotes del plor del cep, les gotes de la suor dels viticultors, les del premsat, les del procés d’elaboració i així, successivament, fins a arribar a abocar el vi a la copa i assaborir-lo. La premissa se centra en explicar què hi ha darrere d’una gota de vi, enumerant tots aquells passos que el defineixen, tant a nivell de valors o patrimoni vitivinícola com de les seves característiques quan el gaudim en una copa. L’objectiu és reforçar les singularitats dels vins Penedès a través del concepte de les gotes, ja que no hi ha dues gotes iguals, com tampoc dos vins. Aquest és, en definitiva, un dels objectius principals que la DO Penedès va fixar-se a inicis d’any després que esclatés la pandèmia de la covid19: acostar ara més que mai la qualitat i excel·lència dels vins Penedès al públic general.

DO Penedes_espot 1
Una campanya en prime-time

L’espot de la DO Penedès es podrà veure en les franges de prime-time de televisió (TV3) i ràdio (RAC1, Catalunya Ràdio), així com en mitjans especialitzats en paper i digital i xarxes socials. Paral·lelament s’aniran llançant petites càpsules audiovisuals en les xarxes socials, cada una centrada en una de les gotes que conformen l’audiovisual, i altres gotes que també conformen el món dels vins Penedès.
 

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat