Amb 33 anys, Raúl és enginyer de processos, pare de dos fills i inversor immobiliari. El jove s'ha reinventat en el sector i ha fusionat tècniques tradicionals amb eines tecnològiques modernes com la IA. Un bon inversor sap que els diners al banc es devaluen, i per tant ha de fer que fluctüin. Ara mateix l'habitatge és el lloc més segur i més rendible per invertir. Raúl ha participat al podcast de German Jover i ha desvelat alguns trucs. Parla sobre identificar bones oportunitats rendibles en el mercat de l'habitatge. És important mirar bé, més enllà dels anuncis de les grans immobiliàries. És l'única manera de trobar una veritable ganga. Com més barat, més rendible.

Pisos de lloguer. Foto Europa Press
Pisos de lloguer. Foto Europa Press

Segurament sempre que cerques un immoble vols el millor, amb totes les comoditats, gimnàs, piscina, ascensors, zona enjardinada, i lògicament en una bona zona, però aquesta no és precisament la millor inversió, si no és per viure tu, ja que suposa una important despesa econòmica de manteniment, a més de l'elevat preu de venda. Però és clar la vista mana i lògicament entra a la primera. Qualsevol es podria enamorar d'un habitatge amb aquestes característiques, però el bo i barat no van de la mà. Afirma que moltes oportunitats interessants poden estar en propietats que “fan por entrar”. Aquells immobles antics que necessiten una reforma completa. Aquests pisos són els que poden generar una rendibilitat superior a la mitjana del mercat, segons Raúl.

Ell mateix ho ha comprovat. En els últims anys ha passat de lloguer habitacions per generar ‘cash flow’ a gestionar diversos immobles i optimitza la seva gestió amb l'ajuda de la famosa intel·ligència artificial. Al podcast explica que les eines d'IA li han permès **automatitzar processos, analitzar grans volums de dades i filtrar oportunitats que, d'altra manera, serien difícils de detectar a simple vista**. Aquest ús de la tecnologia no només agilitza la cerca, sinó que **millora la qualitat de les decisions d'inversió** en oferir una perspectiva més àmplia sobre variables clau com el preu real, la demanda de lloguer o la rendibilitat potencial de cada immobleSegons en Raúl, cal analitzar bé el mercat i no deixar-se portar només pels preus dels anuncis. De vegades un preu molt competitiu d'alguna cosa que es veu molt bonic sol tenir problemes que no t'expliquen. Pis increïble a preu baix, desconfia a la primera, hi ha gat tancat

Per trobar bons preus, en Raúl recomana avaluar les condicions completes de la propietat, entendre el context del barri i utilitzar dades objectives per apostar per immobles que altres inversors passen per alt. Això implica mirar més enllà de l'evident i estar disposat a enfrontar, precisament, aquestes primeres “pors” davant de pisos amb més reptes.