La vall de Capafonts, prop a les muntanyes de Prades, és un destí ideal per als amants del senderisme. En aquest meravellós indret natural, hi ha una sorprenent ruta enmig d'un bosc que sembla treta d'un conte de fades, amb coves, salts d'aigua i fonts impressionants que segur que t'enamoren! Es tracta d'una excursió de traçat fàcil per fer amb nens que et porta fins a la Font de la Llúdriga o Llòdriga, seguint el curs d'un dels afluents del riu Brugent. Continua llegint per descobrir on es troba i com arribar-hi, per poder gaudir d'aquest espectacle natural.

📍 La bonica ruta senderista que et porta a un castell medieval: només a una hora de Barcelona

🤩 Aquesta és la millor ruta de senderisme de Catalunya segons ChatGPT: destaca per la seva bellesa i llacs d'aigua cristal·lins

El bosc tret d'un conte de fades amb coves, salts d'aigua i fonts impressionants

La ruta per aquest bosc d'encant és molt senzilla i ideal per fer amb infants. Si bé algunes indicacions mostren que es triga unes 4 hores, no t'espantis: el recorregut fins a la font és molt més curt. En condicions normals, et recomanaríem agafar un banyador, però t'advertim que és possible que, a causa del greu episodi de sequera a Catalunya, alguns punts estiguin secs. Malgrat això, aquesta excursió continua sent una opció ideal per fer senderisme en família i gaudir d'uns paisatges verds.

La Font de la Llúdriga: ruta i com arribar-hi

El recorregut per arribar a la Font de la Llúdriga comença a Capafonts, un petit poble del Baix Camp envoltat per un paisatge natural idíl·lic. Així, has de recórrer la carretera local TV-7041 en sentit Mont-ral i, després d'unes quantes corbes, trobaràs el municipi. No et preocupis per aparcar perquè davant de l'oficina de Turisme hi ha un pàrquing gratuït on deixar el cotxe. Endinsa't a Capafonts fins a trobar el carrer Barceloneta, que connecta de nou amb la carretera TV-7041, la qual has de recórrer uns metres fins a una corba pronunciada. Allà veuràs que s'inicia un camí cap a la dreta, que té uns indicadors amb diferents rutes: la que ens interessa a nosaltres és la Mussara per la Font de la Llúdriga.

A continuació, has de seguir caminant fins que arribarà un punt que et trobaràs un encreuament. El camí correcte és el de l'esquerra, que et portarà fins a una pista. Un quilòmetre després, hi ha un nou desviament, i hauràs de tornar a anar cap a l’esquerra, on veuràs una cadena que barra el pas a vehicles. Passa per la vora i dirigeix-te al camí de l’esquerra que s’endinsa al bosc, tal com mostren les direccions dels indicadors. Al llarg del recorregut, veureu que se segueix el curs del riu Horta, poden veure fins i tot alguna cascada i salts d’aigua, sempre que la sequera no hagi afectat el cabal.

Les Tosques

La ruta ens porta fins a les Tosques, el salt d’aigua que hi ha al lloc on comença el Riu de l'Horta. Però no et pensis que es tracta només d'un salt d'aigua, sinó que també es coneix amb aquest nom el tram ple de tolls i petits salts d'aigua que veuràs al llarg del recorregut i que et traslladaran a un conte de fades.

La Font de la Llúdriga

Després de veure aquest espectacular entorn natural, la ruta continua cap a la Mussara. Per arribar-hi, s’ha de seguir l’indicador que ens porta per una pujada. Serà un tram més dur fins que trobem un encreuament. El camí indicat és el de l’esquerra i, cinc minuts després veuràs la font de la Llúdriga, un paisatge natural preciós que no deixa indiferent a ningú. Es tracta de la font més important de Capafonts, situada enmig dels barrancs de la Pixera i de la Font Nova. Quan hagis gaudit d'aquest paisatge, és moment de retornar cap al municipi. Per fer-ho, no has de tirar enrere: ves per una pista forestal i arribaràs més ràpid. A continuació, et deixem aquesta ruta de Wikiloc, que et pot servir de gran ajuda, feta per la revista Quaderns de Capafonts:

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!