Carregant...

Pep Guardiola, després de 10 anys al capdavant del Manchester City, ha tornat a Barcelona, on es prendrà un període sabàtic. Enrere queda la seva vida a Manchester. I també la seva casa. Guardiola va poder triar una gran mansió amb jardí als afores de la ciutat anglesa. Molts entrenadors i futbolistes de la Premier prefereixen aquesta fórmula. Ell va prendre un altre camí. El tècnic va instal·lar la seva vida a CitySuites, un edifici cèntric que oferia comoditats pròpies d'un hotel de cinc estrelles.

El complex s'aixeca al costat de Deansgate i el riu Irwell. Les seves 16 plantes alberguen 237 apartaments per a hostes temporals i residents. Guardiola va ocupar un dels habitatges més exclusius, valorat al voltant de tres milions d'euros. La ubicació li permetia tenir restaurants, botigues i bona part del centre a tocar.

Pep Guardiola 

Complex de luxe en ple Manchester

L'Etihad Campus quedava a pocs minuts amb cotxe. Aquesta proximitat simplificava els seus desplaçaments diaris a la feina. També podia caminar fins a Tast, el projecte gastronòmic relacionat amb l'entrenador a la zona de Deansgate. Guardiola volia viure dins de la ciutat, com havia fet anteriorment a Barcelona i Múnic.

Trobar l'habitatge adequat no va resultar senzill. Alguns llibres sobre la seva etapa anglesa expliquen que aquest assumpte va arribar a complicar les converses prèvies al seu fitxatge. L'entrenador tenia clares les seves preferències. No buscava aïllament, hectàrees de terreny ni una fortalesa allunyada. Guardiola volia privacitat, però sense renunciar al ritme quotidià de Manchester.

L'apartament seguia una estètica minimalista. El saló, el menjador i la cuina compartien un espai obert. Els electrodomèstics estaven integrats. Les línies rectes dominaven els mobles i les parets evitaven adorns excessius. Els tons blancs, grisos i fusta creaven un ambient sobri, lluminós i ordenat.

Els finestrals anaven des del terra fins al sostre. La llum natural omplia les estances i deixava el paisatge urbà a la vista. La catedral, les grues i els nous gratacels componien el fons. El pis tenia dos dormitoris amb llits king size. L'habitatge semblava pensat per a un executiu urbà abans que per a una estrella del futbol.

Pep Guardiola EFE

Un hotel sota els seus peus

La gran diferència apareixia en sortir de l'apartament. CitySuites oferia una piscina coberta de 18 metres, jacuzzi, sauna i gimnàs obert durant tot el dia. Un saló privat ampliava les zones de descans. Guardiola podia entrenar, nedar o desconnectar sense abandonar l'edifici. No li faltava de res.

El complex també disposava de consergeria permanent, bugaderia, neteja opcional i garatge privat. Aquests serveis reduïen els assumptes domèstics i alliberaven temps per al futbol. L'entrenador va convertir la comoditat en una eina per mantenir controlada una agenda professional especialment exigent. No va necessitar una mansió per envoltar-se de luxe, perquè tenia un hotel sencer sota els seus peus.