Les fàbriques japoneses són les que més estan patint en els últims anys en MotoGP, lluny d'aquells anys en què Yamaha i Honda dominaven a la graella i deixaven la resta d'equips lluny de poder discutir el seu domini. Ara, s'ha girat la truita, i els nipons, com dèiem, s'han quedat endarrerits respecte a les marques europees. Per aquesta mateixa raó, des de Dorna, han decidit tornar a donar entrada les famoses 'concessions' aquelles que van arribar per ajudar les escuderies d'Europa davant la superioritat japonesa, i que ara serà al revés.

Des de Yamaha volen tornar a ser aquesta marca competitiva que, fa no tant, era i que va permetre a Fabio Quartararo consagrar-se com a campió del món el 2021 i estar a punt de fer-ho el 2022, quan va deixar escapar un gran avantatge de punts respecte a un Pecco Bagnaia que va protagonitzar una espectacular remuntada. No obstant això, els d'Iwata volen tornar a ser aquell equip que va ser amb Valentino Rossi i tornar a fer gala d'una superioritat aclaparadora i les concessions poden ser una gran oportunitat.

Fabio Quartararo Yamaha EFE
Fabio Quartararo celebrant un podi amb Yamaha / Foto: EFE

Yamaha estima el nou Valentino Rossi

La marca nipona continua fent passos cap endavant per a, precisament, tornar als llocs històrics que sempre ha ocupat. El treball serà ardu i llarg, no obstant això, alguns experts com Gigi Dall'Igna ja situen Yamaha en primera línia. "Veig a KTM i Yamaha en primera línia ja l'any que ve", va dir l'italià en unes declaracions durant el Campioni In Festa, la festa de clausura de Ducati.

2024 serà la gran primera prova de foc per a la fàbrica d'Iwata, que ja està pensant a contractar, de cara a un futur no molt llunyà, un nou pilot per fer el pas definitiu. De moment, en Yamaha compten amb Fabio Quartararo i amb Alex Rins, però en un món en constant moviment com el motociclisme, no es pot donar res per fet.

Pedro Acosta KTM / Foto: EFE
Pedro Acosta celebrant el mundial de Moto2 amb KTM / Foto: EFE

I és que els japonesos ja estan pensant a incorporar a la gran sensació de MotoGP, Pedro Acosta. Deixant de banda el fitxatge de Marc Márquez per Gresini, el murcià és un dels grans al·licients de la temporada de 2024. Hi ha moltes esperances posades en el rookie de la pròxima temporada i les seves qualitats i premis parlen per si mateixos.

Pedro Acosta, la nova perla de MotoGP

El tauró de Mazarrón, amb 19 anys, és campió de Moto3, el seu primer any, i de Moto2, en la seva segona temporada, i en tan sols 3 anys ha aconseguit ascendir a la categoria reina. El murcià és la gran perla de MotoGP i són molts els que s'han interessat a contractar-lo, però s'ha decidit per KTM.

Pedro Acosta GasGas / Foto: Europa Press
Pedro Acosta amb la MotoGP del GasGas Tech 3 / Foto: Europa Press

"Volem donar la primera oportunitat a KTM de pujar amb ells a MotoGP, més enllà de les opcions que contempla l'acord entre ambdues parts", va dir Albert Valera, agent del pilot. Tanmateix, el pla d'Acosta és emmotllar-se el seu primer any en la categoria a la MotoGP, i de cara a 2025, incorporar-se a l'equip que li garanteixi opcions de lluitar pel mundial.

En aquest context és on Yamaha vol actuar. Primer, perquè a Ducati tindrà difícil recalar, amb Pecco Bagnaia com a emblema i a l'equip oficial de KTM, precisament, s'espera que després del seu any a Gresini arribi Marc Márquez. El que està clar és que Acosta vol ser pilot de fàbrica i els d'Iwata volen jugar amb això, conscients que tenir a Pedro a les seves files assegurarà grans alegries.