La Volta a Catalunya 2026 continua agafant forma. I ara s'ha confirmat l'entrada de la Seu d’Urgell com a punt de partida d'una de les etapes de la propera edició de la ronda ciclista catalana. Un acord que encara fa més lleidatà el recorregut i que tindrà un especial inici a la localitat pirinenca.

La Seu d'Urgell repeteix presència a la Volta a Catalunya

Aquesta entrada de la Seu d'Urgell suposa un pas més per conèixer tots els detalls de la prova. La capital de l'Alt Urgell serà una de les sortides de la Volta, en una localitat de prop de 13.000 habitants i que té una llarga relació amb la competició.

La Volta a Catalunya a la Seu d'Urgell / Foto: Volta a Catalunya

La primera vegada va ser l'any 1930, quan a la Seu d'Urgell va acabar una etapa que es va endur Mariano Cañardo (corredor que ostenta el rècord de victòries a la prova, amb un total de 7). I és que des d'aleshores la seva presència a la Volta s'ha repetit en 22 ocasions: sent en 13 ocasions sortides d'etapa (l'última el 2022) i 9 com a punt d'arribada. Però això no ha estat tot, ja que la prova femenina de la Volta també va tenir la capital de l'Alt Urgell com a ciutat destacada a la seva primera edició, que va ser el 2024.

Una ciutat que té una forta vinculació amb el món de l'esport, ja que té el Parc Olímpic del Segre, especialitzat en piragüisme eslàlom. Però és que també és una zona on el ràfting, ciclisme, el mountain bike i el senderisme són protagonistes.

Una aposta de passat i de futur

El  president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha destacat la col·laboració: "Des de la Diputació de Lleida estem compromesos amb la promoció del territori i col·laborar amb aquesta fita esportiva tan important, la sortida d’etapa de la Volta Catalunya a la Seu d’Urgell, serà una gran oportunitat per posar-nos al mapa esportiu del país". Per la seva banda l'alcalde de la Seu d'Urgell, Joan Barrera, ha manifestat que  "per a nosaltres és una gran alegria tornar a acollir una etapa de la Volta". I ha afegit que "la Seu sempre ha tingut una relació molt especial amb aquesta cursa, i veure com els millors ciclistes del món surten des dels nostres carrers és un orgull per a tots els urgellencs i urgellenques".

Qui també ha dit la seva ha estat Rubèn Peris, el president de la Volta, que ha recordat que "la Seu d’Urgell és un nom que sempre estarà vinculat a la Volta Ciclista a Catalunya". I també ha apuntat que "estic segur que descobrirem al món un recorregut per territori lleidatà molt atractiu".

Ruben Peris, entrevistat a ElNacional.cat / Foto: Carlos Baglietto

Del 23 al de març del 2026 tornarà l'espectacle ciclista a terres catalanes. Serà la 105a edició de la cursa catalana, una de les més longeves del panorama ciclístic mundial. Una prova que ha vist els últims anys ha comptat amb la presència de grans figures com Tadej Pogacar, Remco Evenepoel o Primoz Roglic.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!