La passió pel futbol a l’Índia ha convertit Leo Messi en una autèntica figura de culte. La seva arribada a Calcuta havia estat anunciada com un esdeveniment històric, amb homenatges, actes institucionals i una presència massiva d’aficionats disposats a veure de prop el seu ídol. Però el que havia de ser una celebració ha acabat derivant en un episodi caòtic que ha obligat a intervenir la policia i ha posat en el punt de mira l’organització de l’acte.  

Hi havia expectació màxima a l'Índia per la presència de Leo Messi / Foto: EFE

L’astre argentí, acompanyat de Luis Suárez i Rodrigo de Paul, iniciava a la capital de Bengala Occidental la gira promocional “GOAT Tour”, amb diverses parades previstes a ciutats com Hyderabad, Bombai i Nova Delhi. L’expectació ja havia estat màxima des de la seva arribada divendres a la nit, amb una multitud rebent-lo a l’aeroport i la inauguració virtual d’una estàtua gegant dedicada al futbolista, de més de 20 metres d’alçada.

Incidents, indignació i resposta policial

Els problemes han esclatat al Salt Lake Stadium, ple de gom a gom. Messi ha aparegut sobre la gespa envoltat d’una nombrosa comitiva de polítics, dignataris i agents de seguretat, fet que ha dificultat enormement que els aficionats poguessin veure’l amb claredat. La seva presència s’ha limitat a un breu salut i una volta parcial abans de ser evacuat per motius de seguretat, després d’uns 20 minuts d’acte. La frustració s’ha apoderat de les graderies. Molts seguidors, que havien pagat entrades de fins a 10.000 i 12.000 rupies (entre 100 i 130 euros), han reaccionat amb indignació en sentir-se enganyats. El llançament de cadires i objectes al terreny de joc ha precedit els intents d’invasió del perímetre de seguretat, obligant la policia a carregar per restablir l’ordre. Els disturbis s’han estès també als voltants de l’estadi i a zones pròximes a l’hotel Hyatt, on s’allotjava el futbolista.

Les conseqüències no s’han fet esperar. La policia de Calcuta ha detingut el principal promotor de l’esdeveniment després d’una denúncia formal pels incidents. El director general de la policia de Bengala Occidental, Rajeev Kumar, ha explicat que l’organitzador s’ha compromès per escrit a reemborsar els diners de les entrades als afectats. “La ràbia va sorgir quan els aficionats van entendre que Messi no havia de jugar, sinó només saludar i marxar”, ha admès. La ministra principal de Bengala Occidental, Mamata Banerjee, ha demanat disculpes públiques i ha ordenat la creació d’un comitè d’investigació per aclarir les greus deficiències en la gestió de l’acte, qualificat des de sectors del govern central com un “frau”. Un inici accidentat d’una gira que havia de ser festiva i que ha acabat deixant una imatge molt diferent de la prevista.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!