Ernesto Valverde i tots els culers tenen clar que un partit contra el Reial Madrid, l'etern rival, sempre és un gran esdeveniment i tenen l'obligació de guanyar. "Un Clàssic és un Clàssic i sempre té al·licients", ha assegurat l'entrenador del Barça deixant clar que tot i no jugar-se res més enllà de la imbatibilitat, és un enfrontament com els de sempre, d'alt voltatge.

Un partit històric i un dels partits que també tenen més ressò a nivell mundial. Els Clàssics tenen una aura diferent i per això mateix, per la rivalitat, Valverde apostarà per la victòria: "Volem guanyar independentment de la posició a la Lliga". Seran tres punts sense importància en el sentit del campionat, però sí en el moral.

Valverde s'ha mostrat confiat, il·lusionat i tranquil en la prèvia d'un dels Clàssics menys decisius dels últims anys. "Afortunadament ja som campions, però contra el Madrid sempre volem guanyar", diu l'entrenador extremeny. Unes paraules que han donat sentit a aquest Clàssic que part de l'afició culer, ja pensant en què els blancs no guanyin la Champions, li han perdut l'interès a un partit que s'ha catalogat de descafeïnat: "Tant de bo tots els Clàssics els juguéssim com a campions", ha afegit Valverde.

El mèrit de la regularitat

El fet d'arribar al Clàssic com a campions dona al Barça un plus de confiança. L'entrenador blaugrana enfoca el partit per seguir la regularitat mostrada al llarg de tota la temporada, cosa que no ha aconseguit el Madrid. Un any de doblet, i en què es pot aconseguir una temporada sense perdre. "Un parell d'equips ho van aconseguir també una Lliga sense perdre", diu Valverde. I és veritat, però a Espanya mai ha passat en temporades de 38 jornades.

"Volem mantenir la nostra ratxa i guanyar", ha explicat Valverde. Però mentrestant també ha confessat que aquesta ratxa d'imbatibilitat no li treu la son i que "no és un al·licient".

I sobre el paper Valverde també té clar que el conjunt de Zinedine Zidane no vindrà al Camp Nou per lluir els seus suplents: "Ells vindran amb les ganes d'entrenar-nos la ratxa que portem". "La Lliga és la que al final diu com estàs i la que et manté viu i et permet no entrar en dinàmiques negatives", ha afegit.

Diferenciant entre el doblet del Barça i la possible Champions del Madrid, Valverde ha concretat que "la Lliga la guanya el millor", i "a la Champions entren molts factors en joc i has de saber competir". I per aquest motiu el Madrid sempre és complicat, "perquè sap competir com el que més".

La valoració fins a dia d'avui de la temporada del Barça és molt bona, amb el vuitè doblet de la història del club. Totes les competicions són difícils, però "els entrenadors valorem molt la Lliga", ha raonat un Valverde destensat, tranquil i sabent que la temporada està a punt d'acabar.

Iniesta encara té tres partits

El Clàssic no serà l'últim partit d'Iniesta, si no es lesiona o el sancionen. Valverde sap que el capità marxa i només pensa en fer-li un homenatge com cal a l'últim partit al Camp Nou contra la Reial Societat.

I no ha volgut avançar res respecte el Clàssic, perquè encara està recuperant-se d'unes molèsties. I respecte a un possible homenatge al Clàssic també s'ha desmarcat: "El reconeixement de tota la gent el té, de l'equip, dels jugadors del Madrid, de les aficions, pel que ha significat pel futbol espanyol i per a la selecció".

L'entrenador extremeny també ha explicat com va saber la marxa del manxec. "M'ho va dir ell fa un mes, mes i mig. Evidentment no anava a parlar per ell. Vam tenir un intercanvi d'opinions. És una decisió molt meditada d'una persona amb un gran bagatge. No és un jove a qui cal intentar convèncer. És una cosa molt meditada, que tenia pensat des de fa molt de temps. Vam veure el que se li hauria per davant, el que deixava enrere, però no va ser una xerrada per convèncer", ha relatat.

El passadís no interessa

I ja molt tocat està un dels temes polèmics com el passadís. Ja fa setmanes que Valverde no en vol saber res perquè és una decisió interna del rival. I amb això afegeix que a ell no li dona importància i que en cap cas van faltar al respecte del Madrid en no fer-li després del Mundial de Clubs.

"Quan hi ha tan soroll dius hi ha un moment que dius que ja està bé", ha dit en un to més accelerat. Però més enllà de tot, li ha tret ferro a l'assumpte. "És decisió de cadascú", afegeix, posant el cas del Deportivo de la Corunya que sí li va fer el passadís al Barça per guanyar la Copa del Rei.