Al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team no poden ocultar que estan decebuts pels resultats obtinguts aquesta campanya. Tan sols hi va haver una temporada en la qual van poder celebrar victòries, i va ser el 2023, de la mà de Marco Bezzecchi, qui va aconseguir finalitzar l'any en una meritòria tercera plaça al campionat de MotoGP. Però des d'aquell moment, ningú més ha tornat a pujar al capdamunt del podi, i el '72' se'n va anar a l'Aprilia Factory Racing Team fa un any.

Aquest curs, Franco Morbidelli i Fabio Di Giannantonio han obtingut uns resultats molt irregulars, especialment l'italobrasiler, mentre que el ‘49’ no ha aprofitat que tenia una moto oficial, la Demosedici GP 26. I a Ducati no acaben d'estar satisfets amb la feina que han fet Uccio Salucci i Valentino Rossi, raó per la qual s'ha arribat a especular amb la possibilitat que ambdues parts puguin trencar l'acord de col·laboració.

Franco Morbidelli

Però ‘El Doctor’ ha promès a Claudio Domenicali que s’implicarà molt més en aquest projecte, i tractarà de formar un equip competitiu. El Gresini Racing Team l'ha avançat com l'equip satèl·lit més seriós, i així ho confirma el subcampionat d’Àlex Márquez, i el rendiment de Fermín Aldeguer, que s’ha proclamat com el millor ‘rookie’ de l’any. Sens dubte, Nadia Padovani ha estat de molta més ajuda per a la marca de Borgo Panigale.

No obstant això, la llegenda de Tavullia ja té un pla al cap, de cara al 2027. Vol que la seva estructura privada també sigui competitiva, i fins i tot pugui aspirar a conquerir el campionat de MotoGP, com va fer el Prima Pramac Racing, de la mà de Jorge Martín. I per aconseguir-ho, està disposat a fer una gran inversió, per portar al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team una estrella mundial. Parlem de Pedro Acosta, que és la seva debilitat.

Pedro Acosta

Manté una excel·lent relació amb el murcià, cosa que podria facilitar les negociacions, i fa uns mesos ja es va parlar molt seriosament de la seva possible arribada a l'equip de Rossi.

Acosta té pràcticament decidit que sortirà del Red Bull KTM Factory Racing Team

Acosta quedarà lliure a finals de 2026, com pràcticament tots els pilots de MotoGP, i té pràcticament presa la decisió d'abandonar el Red Bull KTM Factory Racing Team. Perquè no s'han complert les promeses que li van fer en el seu moment.

I seria molt interessant per al ‘37’ tenir una Desmosedici, i poder barallar amb Márquez. Rossi creu que Pedro està capacitat per prendre-li els títols a Marc, i li ofereix un xec en blanc per convèncer-lo.