Ja ha iniciat el compte enrere per al que fa un llarg temps que molts aficionats esperen, veure Marc Márquez a cavall d'una Ducati. Falten quatre grans premis perquè finalitzi la present temporada (la qual cosa comporta vuit curses, quatre a l'esprint i quatre de llargues), que posaran el punt final a la reeixida - excepte en l'últim tram - trajectòria del pilot català en mans d'Honda. No es descarta un retorn del pilot de Cervera, en cas que la marca de l'ala daurada aconsegueixi construir una moto prou competitiva per lluitar pel títol, però, de moment, Marc ha dit adeu.

El que ja és segur és que, com dèiem, correrà amb una Ducati, la qual cosa a priori li haurà de permetre ser entre els contendents a guanyar el mundial, una situació que és el que ha fet que el vuit vegades campió del món hagi decidit fer rumb cap a una nova aventura. Ho farà a Gresini Racing, equip satèl·lit de la factoria de Borgo Panigale, on tindrà de company el seu infatigable germà Alex. I és que malgrat no ser l'escuderia oficial, està clar que empunyar la Desmosedici GP23, obre les portes de bat a bat a un nou campionat.

Marc Márquez roda de premsa / Foto: EFE
Marc Márquez en roda de premsa / Foto: EFE

Márquez renuncia als diners per tornar a divertir-se

I és que la Ducati, sigui oficial o 'desactualitzada' ha guanyat, pràcticament, totes les curses de la temporada. A excepció d'Austin, on per sorpresa va guanyar Alex Rins, i Silverstone i Montmeló, on va guanyar Aleix Espargaró, la resta han estat victòries italianes, la qual cosa ha fet que s'hagin emportat el mundial de constructors i s'emportin el de pilots (veurem si amb Jorge Martín o amb Pecco Bagnaia).

A diferència de molts, Marc, ara, s'ha mogut pel seu somni de tornar a ser campió del món, i no ho ha fet per diners. Encara més, al seu antic equip, el català percebia una gran suma de diners, sent el pilot més ben pagat de la graella. Un estatus a què ha renunciat pel 'simple' fet de tenir una moto competitiva i tornar a col·locar-se on es mereix, com el millor pilot de la graella.

Marc Márquez saluda Honda / Foto: EFE
Marc Márquez saludant des de la seva moto / Foto: EFE

Per emprendre la seva nova aventura cap a Gresini, Marc ha hagut de fer grans esforços. Primer, dir adeu a una relació molt fructífera de més d'11 anys, i després a una gran suma de diners. I no és només que Márquez hagi deixat de ser el més ben pagat de la graella, és que correrà gratis l'any que ha firmat amb Gresini.

Marc Márquez correrà gratis a Gresini

Un moviment lògic, però que, d'altra banda, no deixa de sorprendre. I és que Márquez ha prioritzat en tot moment l'èxit esportiu als zeros en el seu compte, perquè, de fet, ni tan sols ha pensat en els seus emoluments, en cas de continuar vinculat a l'esquadra de Faenza.

En una entrevista en Moto.it, Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse, ha deixat unes perles. "Que un pilot com Marc Márquez decideixi córrer gratis per a un equip satèl·lit amb tal de pujar a una Ducati és un motiu d'orgull. Fins on jo sé, és així, però li ho hauries de preguntar a l'equip Gresini o bé al mateix Marc si vol dir-ho", va assegurar el capitost.

Valentino Rossi EuropaPress
Valentino Rossi amb els polzes cap a dalt / Foto: Europa Press

"Pràcticament, correrà gratis, segurament el Gresini Racing no pot permetre's pagar a un pilot la quantitat de diners a la que estava acostumat Marc Márquez, així que sigui quina sigui la situació, estem parlant d'una cosa completament diferent, on el factor econòmic no va ser el que va impulsar aquesta decisió. Des d'aquest punt de vista, hauríem d'estar orgullosos que consideri que Ducati és la millor moto per tornar a ser competitiu i divertir-se", va dir orgullós Paolo Ciabatti i posant en relleu l'actuació del pilot de Cervera.

I és que, a diferència de Valentino Rossi, que es va moure per diners, Marc ho ha fet per amor al motociclisme i per la seva ambició de continuar conquerint títols. Si Marc guanya amb Ducati donarà una doble lliçó a il dottore, primer pel ja comentat, i segon perquè serà capaç de conquerir el mundial amb l'escuderia italiana, una cosa que no va aconseguir Valentino.