Valentino Rossi sembla estar cada cop més lluny de Ducati. La relació que anteriorment tenia amb Davide Tardozzi i amb Gigi Dall’Igna s'ha refredat notablement, especialment des de la contractació de Marc Márquez. La llegenda de Tavullia va fer tot el possible per evitar que el seu etern rival aterrés a l'equip oficial, i va intentar defensar Francesco Bagnaia, el seu pupil més avantatjat. Però no ho va aconseguir.
I al final, ha succeït el que ‘El Doctor’ temia. Mentre el ‘93’ ha arrasat, i ha conquerit un nou títol de MotoGP, igualant el seu palmarès, ‘Pecco’ ha estat una de les grans decepcions del curs. No ha estat capaç de suportar la pressió, i els seus resultats han estat desastrosos, especialment, en els últims Grans Premis de la temporada. I la cosa no acaba aquí, doncs al mític ‘46’ tampoc li ha agradat veure com el Gresini Racing Team es converteix en l’equip satèl·lit amb més suport de la fàbrica.
Una cosa que és lògica, gràcies a l'excel·lent feina de Nadia Padovani en els últims anys, promocionant pilots com Enea Bastianini o Àlex Márquez, que ha aconseguit ser subcampió aquest any. El ‘73’ tindrà una moto oficial el 2026, i Fermín Aldeguer la pot rebre el 2027, si és capaç de mantenir aquesta progressió, que l'ha portat a guanyar una carrera, i a proclamar-se com el millor ‘rookie’ de l'any, per davant d'Ai Ogura i de Somkiat Chantra.
Rossi, en canvi, ha vist com a Ducati no donen cap ajuda a la seva estructura privada, el Pertamina Enduro VR 46 Racing Team. Això és comprensible, ja que ni Fabio Di Giannantonio ni Franco Morbidelli han aconseguit destacar, i tan sols hi ha un pilot que ha passat per l'equip que ha aconseguit victòries, que és Marco Bezzecchi. Tot això ha fet que ‘Vale’ es plantegi un canvi d'aires, i que vulgui portar el seu equip a una altra fàbrica.
Va tenir una oferta de Yamaha fa un any, però la va rebutjar, i finalment va ser el Prima Pramac Racing qui va canviar de bàndol. I ara, pot acabar allunyant-se de la marca de Borgo Panigale, per acostar-se a Aprilia, que ja ha tingut els primers contactes.
Rossi vol ajudar Aprilia a ser la fàbrica número 1 a MotoGP
L'objectiu de Rossi seria boicotejar Ducati, i ajudar a créixer Aprilia, per aconseguir que es converteixi en la fàbrica número 1 dins de MotoGP. Perquè això provocaria que Márquez tingués menys opcions de comptar amb la millor moto, i de continuar imposant la seva hegemonia en el campionat.
