Pedro Acosta no ha volgut confirmar res públicament, a diferència de Jorge Martín, però ja ha deixat molt clar que no està content amb la situació que li ha tocat viure aquest any en KTM. Malgrat que li van prometre que aquesta temporada seria un habitual al podi, i que podria lluitar per victòries de manera regular amb les Ducati, sent un candidat al títol, la realitat ha estat molt diferent. I en aquests moments, són la pitjor fàbrica de MotoGP.

S'han vist clarament superats per Aprilia, i fins i tot per Yamaha i per Honda, que gràcies a les concessions, s'han pogut apropar molt més a les Desmosedici. La marca austríaca, en canvi, s'ha vist clarament perjudicada per la greu crisi econòmica que viuen, i que va arribar a amenaçar amb la seva desaparició, i la seva retirada del campionat. Una cosa que finalment no va passar, però com és evident, l'evolució de la moto va quedar paralitzada.

Pedro Acosta KTM
Pedro Acosta

I encara que a la casa de Mattighofen provessin de convèncer el murcià que això no afectaria, era inevitable que tingués conseqüències. Lògic també que el '37' consideri que va ser enganyat, un motiu pel qual s'ha plantejat dir adeu a final de curs. I en les seves últimes declaracions, se li va veure totalment derrotat, afirmant que no pot esperar tota la vida a què trobin una solució als problemes que ja han evidenciat des dels tests de temporada.

La paciència d'Acosta està al límit, i no ha tardat a iniciar les negociacions amb altres equips de cara a 2026. La seva relació amb Pit Beirer i amb Aki Ajo ara mateix està pràcticament destrossada, una altra raó més per dir adeu al Red Bull KTM Factory Racing Team. I encara que hagi estat vinculat al HRC Honda Factory Team i al Monster Energy Yamaha Team, l'opció de futur que més el convenç és la d'acabar a Ducati.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer

Sap que allà tindria la moto més competitiva i fiable que existeix ara mateix, i sí que podria lluitar pel títol.

Valentino Rossi apareix com a salvació d'Acosta

I Valentino Rossi pot rescatar a Acosta, i oferir-lo un seient al seu equip privat, el Pertamina Enduro VR 46 Racing Team, on 'El Tauró de Mazarrón' tindria una Desmosedici.

Seria el substitut de Franco Morbidelli, i 'El Doctor' confia en Pedro per ser l'antítesi de Marc Márquez, i convertir-se en el seu gran rival pel títol de MotoGP.