El regnat de Valentino Rossi en la MotoGP va rebre un avís amb la irrupció de Marc Márquez el 2013, any en què va debutar en la categoria amb la consecució del títol. El català va fer història, aconseguint tots els campionats mundials dels següents sis anys, amb l'excepció de la temporada de 2015, que va ser per a Jorge Lorenzo.

El seu domini pràcticament absolut de la MotoGP es va convertir en una seriosa amenaça per a Rossi com el pilot amb més títols en MotoGP, amb set títols. El 2019, amb els sis títols de Marc, semblava que aquest reconeixement s'acabaria per a l'italià. Però la dislocació de l'espatlla que sufrío el de Cervera després d'una caiguda en els entrenaments de Jerez d'aquell any li va impedir acabar la temporada. Des d'aquell moment, el pilot de Repsol Honda va anar encadenant una sèrie de lesions que li han deixat sense tocar metall en els últims anys.

Marc Márquez rient Honda / Foto: EFE
Marc Márquez rient / Foto: EFE

Ducati, l'esperança de Marc

Després de tot aquest temps, Marc va prendre una decisió dràstica en rescindir el seu contracte amb l'equip japonès amb l'objectiu de poder competir de nou per títols. Per a la nova temporada, el català s'estrenarà amb la Ducati després de fitxar per Gresini Racing. Un moviment difícil per a ell, després d'un vincle d'onze anys, però que el pilot considera encertat. Així ho ha fet saber en una entrevista per a DAZN parlant sobre el test realitzat a Xest el passat 28 de novembre.

"Estava nerviós i hi havia papallones a l'estómac. Encara que faci molts anys que estic en el Mundial, era un gran canvi. Però després em vaig quedar tranquil, relaxat. Vaig fer el dia tranquil, relaxat, provant d'entendre'm amb el meu nou equip tècnic i amb la meva nova moto", va afermar el nou pilot de Ducati, confirmant les bones sensacions.

Marc confia en la seva moto

El 93 ha elevat les expectatives amb la seva actuació per a la pròxima temporada, mostrant-se segur de la seva nova moto. "No m'agrada comparar les motos i menys en públic. És una moto diferent, amb un estil de pilotatge diferent. Saltes a la moto campiona i està a les teves mans, perquè hi ha molts pilots que són ràpids amb ella," ha afirmat en la mateixa entrevista.

Marc també ha agraït l'acollida per part del seu nou equip, els qui li han permès adaptar-se d'una manera sorprenentment ràpida. "Hi ha coses per entendre pel que fa a posicions i comunicació amb l'equip. És lògic perquè vinc d'onze anys treballant amb el mateix grup, però m'han rebut molt bé. És tot molt agradable i això ajuda a estar més relaxat", ha conclòs el català.