Després de la sorprenent eliminació de la Copa del Rei del Girona de dimecres, en caure contra l'Ourense, aquest dijous ha estat el torn de l'Espanyol, que també s'ha acomiadat abans d'hora de la competició del KO en caure per la mínima contra l'Atlètic Balears (1-0). El conjunt blanc-i-blau ha estat superior en la primera meitat, en què ha pres la iniciativa a la recerca d'un gol ràpid que aplanés el camí, però no ha assolit l'objectiu.
Amb el pas dels minuts, l'eliminatòria s'ha anat complicant, una sensació que s'ha convertit en realitat en el minut 54, quan Tovar ha caçat una pilota morta dins de l'àrea per afusellar Fortuño. Malgrat que encara queda molt de temps al davant, l'Espanyol ha estat incapaç de, com a mínim, forçar la pròrroga i ha quedat fora de la Copa.
Un Espanyol sense capacitat de reacció
L'Espanyol ha sortit amb molta força, a la recerca del gol, i al minut 12 ha estat molt a prop del 0-1, en un mà a mà de Salinas amb Rivas que el jugador blanc-i-blau no ha pogut concretar. Els visitants, sense espais per al centre, han intentat obrir el camp per les bandes i buscar centres, encara que s'han trobat amb una defensa molt sòlida. Malgrat ser superior, el conjunt de Manolo González ha patit per generar perill real. De fet, la segona gran ocasió no ha arribat fins al minut 39, en un xut des de la frontal de l'àrea de Jofre que ha sortit fora per molt poc.
A la segona part, l'Atlètic Balears ha sortit amb una altra actitud, més ofensiva, i no ha trigat a trobar el premi, en una pilota morta dins de l'àrea que Tovar ha transformat en gol (54'). Amb el 0-1, l'equip local s'ha fet enrere i a l'Espanyol li han entrat les presses, malgrat que tenia molt de temps al davant. Els de Manolo González han abusat de les centrades i de les pilotes a l'espai, cosa que ha facilitat les tasques defensives de l'Atlètic Balears. L'ocasió més clara ha arribat al minut 88, quan Dolan, dins de l'àrea, ha disparat fora.
El Sabadell, eliminat pel Deportivo
Juntament amb l'Espanyol, també ha quedat eliminat de la Copa del Rei aquest dijous el Sabadell, que no ha pogut fer res contra un Deportivo de la Corunya que ha decidit l'eliminatòria a la segona meitat. La primera ha estat de domini altern, amb un Dépor millor a l'inici, en què ha disposat de dues ocasions per marcar, i un Sabadell que ha anat creixent amb el pas dels minuts.
Després del descans, el Sabadell ha sortit fort i ha pogut marcar en una ocasió de Quadri. La rèplica del Deportivo ha estat l'1-0, una centrada de Loureiro que ha rematat amb encert Cristian Herrera. El gol ha provocat que el Sabadell se'n fos a l'atac, cosa que ha convertit el partit en un anar i venir que ha aprofitat el conjunt gallec per sentenciar l'eliminatòria, amb un gol de Rubén López.
