Si pensem, en el dia d'avui, en el gran dominador del mundial de MotoGP, a tots ens passa pel cap Ducati. Els de Borgo Panigale han experimentat un autèntic ressorgir, gràcies, en part, al guru de la Desmosedici, Gigi Dall'Igna. La seva hegemonia s'ha traduït en dos campionats consecutius per a Pecco Bagnaia, fita que no aconseguia ningú des de Valentino Rossi i Marc Márquez, una dada que posa en relleu la dificultat del que ha aconseguit l'italià. A més, la marca vermella, amb el seu equip oficial, i els tres satèl·lits, té fins a vuit motos a la graella.

Aquesta situació permet un gran avantatge a Ducati, per sobre de la resta, perquè, a part de poder compartir les dades dels diferents pilots que utilitzen la muntura ideada per Dall'Igna (per després millorar la moto oficial), poden permetre's el luxe de donar ordres d'equip per afavorir els oficials. És a dir, els de Borgo Panigale tenen la paella pel mànec i tenen un gran poder de decisió sobre les marques que són sota el seu paraigua (el Gresini de Marc Márquez, el Pramac de Jorge Martín i el VR46 de Marco Bezzecchi, tots ells grans candidats al títol de 2024).

Jorge Martín Marc Márquez Pecco Bagnaia / Foto: Europa Press
Jorge Martín, Marc Márquez i Pecco Bagnaia compartint podi / Foto: Europa Press

Un mite de Ducati critica els italians

És obvi que els ducatistas s'han guanyat a pols, gràcies al seu bon treball, arribar a aquest punt. Ningú no els ha regalat res, ni de bon tros, quan eren un dels pitjors equips de la graella i estaven enfonsats a la taula. La traça de tots els seus treballadors ha permès el seu nou ascens, tanmateix, no tothom està tan d'acord que els de Borgo Panigale tinguin vuit motos a la graella. Un mite del motociclisme, i de Ducati, ha deixat caure les 'trampes' dels italians, per "guanyar tant sí com no".

"No estic gaire content amb el fet que tinguin tantes motos a la graella. Així, poden controlar tots els equips i exigir-los resultats que no són correctes. És just que hi hagi ordres d'equip, però no hi hauria d'haver ordres de fàbrica", va assegurar un Casey Stoner molt molest amb el domini del qual va ser el seu equip. Amb Ducati, el de Southport, 'només' va aconseguir dos mundials, però en victòries està per sobre del vigent campió del món, Bagnaia, amb 23 triomfs pels 14 de Pecco.

Casey Stoner, durant la seva etapa en Honda / Foto: Europa Press
Casey Stoner, durant la seva etapa en Honda / Foto: Europa Press

L'australià va aconseguir el mateix que vol fer Márquez aquest any a Gresini, arribar i moldre amb Ducati. En la seva primera temporada a les files italianes, Stoner, va obtenir un mundial amb els de Borgo Panigale. Tanmateix, l'ilerdenc no ho tindrà fàcil, perquè, a diferència de l'època de Casey, ara, les principals cartes pertanyen als pilots oficials, i això al mite de MotoGP no li agrada.

Marc Márquez té l'enemic a casa

El pilot de 38 anys s'ha mostrat molt crític amb la marca italiana i ha recalcat que "vaig perdre molt respecte per ells després que arribessin a aquest nivell. Si han de guanyar tant sí com no, per a mi no tenen honor". Unes paraules que ja posen sobre avís el '93', que si vol conquerir el seu novè mundial i imitar Casey Stoner, haurà de lluitar contra vent i marea, perquè l'enemic és a casa.