Tim Merlier repeteix exhibició a Brageirac i confirma el seu domini a l’esprint del Tour
Logo tour de france barcelona

El Tour ha viscut una etapa amb guió previsible, però amb un final d’aquells que justifiquen l’espera. La vuitena jornada, entre Perigús i Brageirac, tenia 180,4 quilòmetres i estava marcada en vermell pels velocistes. I allà, quan tot s’ha decidit a cops de colze, posició i potència, Tim Merlier ha tornat a imposar la seva llei. El belga del Soudal Quick-Step ha aconseguit la segona victòria consecutiva després de remuntar des de darrere en un esprint llarg i complicat. Biniam Girmay i Olav Kooij han completat el podi, però cap dels dos ha discutit la seva autoritat.

Merlier mana en un final nerviós

La jornada ha tingut el ritme habitual d’un dia de transició. Els favorits han volgut evitar ensurts i els equips dels esprintadors han controlat la situació. La fuga l’han format Thibaut Guernalec, Jakub Otruba i Liam Slock, tres valents que han donat vida a una etapa amb el final força escrit. Otruba ha tornat a donar presència al Caja Rural i Slock ha estat l’últim a resistir. El belga ha somiat fins a gairebé l’últim quilòmetre, però el pilot l’ha atrapat a poc més d’un quilòmetre de meta.

A partir d’aquí, la carretera s’ha convertit en una batalla. Les últimes corbes han obligat a buscar lloc abans d’hora i alguns trens han començat a desfer-se. Van der Poel ha intentat preparar el llançament per Philipsen, però el moviment no ha acabat de funcionar. Merlier semblava tancat i lluny de la posició ideal, però quan ha trobat un forat ha accelerat amb una facilitat brutal. Sense un llançament perfecte i sortint des de darrere, ha passat rivals amb superioritat. Ha estat la seva cinquena victòria al Tour i la confirmació que ara mateix és el velocista més fort.

Pogacar continua sense moure’s del tron

Per darrere del soroll de l’esprint, la general no ha canviat. Tadej Pogacar ha arribat tranquil a Brageirac, ben protegit i sense gastar més del compte. L’eslovè manté el mallot groc i continua amb un marge important sobre Jonas Vingegaard, que segueix a 2,42 minuts. Del Toro, Evenepoel i Juan Ayuso també es mantenen en la lluita pel podi, però la sensació és que Pogacar ja ha fet una part important de la feina abans del primer dia de descans.

El Tour tancarà aquest diumenge la primera setmana amb una etapa més oberta entre Malemort i Ussel, de 185,5 quilòmetres i 3.300 metres de desnivell positiu. Després de dos dies per als velocistes, els aventurers tornaran a tenir una oportunitat. El recorregut serà un puja-i-baixa amb quatre ports concentrats en la segona meitat. Serà l’últim esforç abans de la jornada de descans i una ocasió perquè la cursa canviï de registre. 

Etapa 8: Perigús-Brageirac 
  Ciclista Equip Temps
1 Tim Merlier  Soudal Quick-Step 03h 52' 50" B: 10"
2 Biniam Girmay  NSN Cycling Team m. t. B: 6"
3 Olav Kooij  Decathlon CMA CGM Team m. t. B: 4"
4 Jasper Philipsen  Alpecin-Premier Tech m. t.
5 Pavel Bittner  Team Picnic Postnl m. t.

 

Classificació general del Tour de França
  Ciclista Equip Temps
1 Tadej Pogacar  UAE 28h 49' 07" B: 26"
2 Jonas Vingegaard  Visma +2' 42" B: 12"
3 Isaac del Toro  UAE +3' 27" B: 14"
4 Remco Evenepoel  Red Bull +3' 30" B: 4"
5 Juan Ayuso  Lidl-Trek +3' 34" B: 0"