El FC Barcelona ha dut a terme aquest dilluns un test tècnic i operatiu a les obres del nou Spotify Camp Nou amb l'objectiu de comprovar el correcte funcionament de les principals instal·lacions i validar els procediments interns habituals en dies de partit. Aquesta acció forma part de les diferents proves i validacions que integren el procés de posada a punt del nou coliseu blaugrana, que si tot va segons el previst ha d'obrir les portes el 14 de setembre, en la visita en LaLiga del València, corresponent a la 4a jornada del campionat de la regularitat. Per aquest motiu, el Barça juga les 3 primeres jornades a domicili.
La jornada de test, centrada en la zona de tribuna i gol sud, ha comptat amb la participació de diferents departaments del club implicats en l'operativa habitual, com Seguretat i Operacions, Manteniment, Gestió d'Instal·lacions, Food & Beverage i IT, així com empreses externes involucrades en el funcionament de l'estadi en dia de partit.
Un test pensant en la tornada a l'Spotify Camp Nou
Durant la visita, s'han posat a prova els sistemes clau de l'estadi, com la il·luminació esportiva i ambiental, la megafonia, els sistemes de detecció i extinció d'incendis, les sortides d'emergència, els sistemes d'alarma i evacuació, l'accessibilitat, la senyalització i altres elements essencials per al correcte funcionament de la instal·lació.
Aquest test permet detectar possibles ajustaments tècnics o operatius que siguin necessaris de corregir abans de l'obertura de l'estadi, i representa un pas fonamental dins del calendari previst en el marc del projecte Espai Barça. L'objectiu final és garantir que totes les instal·lacions compleixen els requisits normatius exigits i es troben en condicions òptimes per a la reobertura parcial del nou Spotify Camp Nou. Tal com ha informat el Barça, en les setmanes vinents el club continuarà duent a terme diverses accions tècniques, validacions i simulacres orientats a assegurar que, des del primer dia, l'estadi ofereixi la millor experiència possible a socis i sòcies, aficionats i aficionades, i visitants.
L'objectiu continua sent tornar el 14 de setembre, contra el València
Malgrat els problemes en els permisos soferts en els últims dies, que han provocat que el Trofeu Joan Gamper del pròxim dia 10, previst perquè es disputés a l'Spotify Camp Nou s'hagi de jugar al Johan Cruyff, l'objectiu del Barça continua sent, tret d'un nou canvi de plans, que el primer equip torni a l'Spotify Camp Nou el diumenge 14 de setembre, quan rebrà la visita del València, en la 4a jornada de LaLiga.
L'objectiu és que en aquest partit ja hi pugui haver a les grades el 60% de l'aforament operatiu del nou estadi, prop de 62.000 espectadors.