La primera edició de la Supercopa d'Espanya a l'Aràbia Saudita ja és història. El Reial Madrid es va convertir en el campió després de derrotar l'Atlètic de Madrid a la tanda de penals i l'estadi King Abdullah Sports City de Jiddah va vibrar amb la victòria blanca. Un camp que té una capacitat per a 62.000 aficionats i que diumenge van ser-hi presents 59.053, gairebé ple absolut. Però l'assistència no hauria estat tan alta si no hagués estat per un escàndol.

El camp no s'omplia

En la prèvia de la final, els espectadors anaven ocupant les seves localitats al King Abdullah. S'apropava el moment del xiulet inicial i hi havia parts de les graderies buides. Davant d'aquest fet i sota la pressió de no poder qualificar la Supercopa com un èxit de vendes, la decisió presa va ser que passat el minut 10 de la primera part hi havia accés lliure a l'estadi, segons ha pogut saber ElNacional.cat.

Aquest diari ha pogut parlar amb un aficionat que va ser diumenge a Jiddah i que ha explicat com va anar tot. Aquesta persona tenia la seva entrada, però va arribar al King Abdullah cap al minut 10. Va ser llavors quan es va adonar que no li van demanar l'entrada en el moment inicial i que, juntament amb ell, accedien "rius de gent que anava com boja" per poder presenciar la final en directe.

Tot això davant la mirada de la policial local del país que ho permetia. Aquests aficionats no s'estaven colant, sinó que més aviat se'ls havia obert les portes perquè passessin. Un cop ja dins de l'estadi, a les diferents boques, hi havia un nou control. En aquest cas, a ell li van demanar l'entrada, però no li van escanejar ni comprovar en cap moment, i va observar com en altres boques, sobretot en les del nivell de gespa del camp, no hi havia "ningú" controlant.

Un escàndol a la final de la Supercopa per millorar les dades d'assistència. En el partit inaugural, el Reial Madrid-València, van presenciar la semifinal 40.877 aficionats, mentre que en l'altra eliminatòria, entre el Barça i l'Atlètic, hi van anar 58.410 espectadors. La final, fos com fos, s'havia de vendre com un èxit.