Marc Márquez no està celebrant sobre la pista de la millor manera possible el seu 9è campionat del món. El pilot de Cervera ha completat una jornada molt negativa a Indonèsia, en què ha caigut dues vegades, fins a veure's obligat a competir a la Q1, en la qual coincidirà amb un Pecco Bagnaia que, malgrat no caure, també ha completat una sessió molt deficient. "No és la primera vegada que em passa aquí, a Mandalika. Definitivament, no és el meu circuit, és el pitjor per a les meves sensacions", ha confessat Marc Márquez.

"He tingut dues caigudes molt estranyes. La primera ja ha estat de davant, però ha vingut tot del problema de darrere; la segona, també un highside estrany, que normalment la Ducati treballa molt bé l'electrònica. Ha estat canviar el pneumàtic i, una altra vegada, bones sensacions. El que passa és que venia de dos cops, sobretot el segon més fort i no volia tornar a caure", ha afegit. Les caigudes han descentrat Márquez, que amb males sensacions amb la moto ha decidit no arriscar, pensant més a no tornar a caure que a anar al 100%. "La meva prioritat era no tornar a caure i acabar l'entrenament i demà serà un altre dia. Demà hem de sortir a l'entrenament amb la mentalitat de no estar pensant a no caure", ha admès.

La confessió de Marc Márquez

La confessió de Marc Márquez és una demostració que el pilot de Cervera ha madurat, ja que, en ser conscient que a Indonèsia no es donen les circumstàncies per brillar, el millor és passar pel Gran Premi com sigui, però sobretot evitant patir una caiguda que pogués provocar algun tipus de lesió. "Aquí no guanyaré ni demà ni diumenge. I difícilment seré al podi", ha manifestat.

"Un cop acabat el campionat, l'objectiu està complert. Un cop tancat el Mundial, la prioritat és passar aquesta cursa i, després, a partir d'Austràlia, agafar un bon ritme", ha afegit.

Els motius de les seves dificultats a Indonèsia

Preguntat sobre els motius que el porten a ser pessimista, Márquez creu que la principal causa és el canvi de la carcassa. "Aquí han portat una carcassa que és diferent al darrere, que, per al meu gust, en aquesta pista, no és la perfecta, però és la més segura. Has de prioritzar la seguretat per nivell de durabilitat en cursa".

"M'ho van preguntar fa dues curses i el 2027 el gran canvi seran els pneumàtics. Com ara amb una carcassa diferent. No serà que si el motor més petit, que si l'aerodinàmica... seran els pneumàtics, és el que et canvia una moto. I aquí, han canviat la carcassa. Treballa molt diferent i ja tenim experiències en el passat de caigudes massa lletges".

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!