Sergio Serrano, l'aposta del Barça per a la direcció financera per substituir la sortida de Manel Del Río

Canvi en la direcció de l'àrea financera del Barça. Manel Del Río, director general del club des del mes de setembre de l'any passat, ha comunicat la seva sortida de l'entitat, una marxa pactada des del mes de juliol i que s'ha dut a terme de forma pactada, sense presses, de mutu acord, tal com ha pogut confirmar ElNacional.cat de fonts internes del club.

El principal motiu de la demora va ser que Manel Del Río volia esperar la celebració de l'Assemblea de Socis Compromissaris. Validada oficialment la liquidació de l'exercici econòmic anterior, el director general ha comunicat al comitè de direcció del Barça la seva decisió. Del Río va arribar al club blaugrana el 2022, com a director financer, i tres anys després va ser promocionat com a director general. Al club estan encantats amb la seva tasca aquests mesos, tot i que entenen els motius exposats per l'executiu per canviar d'aires.

Joan Laporta Assemblea General Ordinària FC Barcelona
Joan Laporta, en l'última Assemblea General Ordinària / Foto: FC Barcelona

Sergio Serrano, nou director financer del Barça

La nova del Barça és Sergio Serrano, un executiu que va entrar al club després de la victòria de Joan Laporta en les últimes eleccions. Serrano ocuparà el lloc de director financer, per la qual cosa, de moment, la figura de director general desapareix. Les diferents funcions executives han estat reassignades i repartides, tot i que no es descarta fer canvis en un futur.

Sergio Serrano va aterrar al Barça procedent del Banc Sabadell, al qual es va incorporar el 2002, on va desenvolupar una gran feina en els moments més complicats de la crisi de l'entitat i va guanyar molt de nom per aconseguir sanejar l'antiga Caja de Ahorros del Mediterráneo, que el 2011 va passar a mans del Banc Sabadell per un procés d'adjudicació.

Manel Del Rio Barça Foto FCBarcelona
Manel Del Rio, exDirector General del Barça / Foto: FCBarcelona

Els primers grans reptes de Sergio Serrano

Sergio Serrano no és nou al Barça, cosa que facilitarà la seva adaptació al nou lloc. Ja ha format part de l'equip que va confeccionar el pressupost de l'entitat per a la temporada 2026/27, aprovat pels Compromissaris i que té previstos uns ingressos de 1.195 milions d'euros, amb un benefici d'un milió d'euros.

Un dels temes calents que Serrano tindrà damunt la taula serà el de l'ampliació del crèdit per valor de 300 milions d'euros del Barça amb Goldman Sachs per acabar les obres de l'Spotify Camp Nou, als quals s'han afegit 210 per donar aire a les tensions de tresoreria del club. Aquesta ampliació també va ser validada en la darrera Assemblea de Socis Compromissaris del Barça.