Joan Francesc Ferrer 'Rubi' ha enviat un comunicat a l'agència EFE per adreçar-se a l'afició de l'Espanyol després que el club hagi oficialitzat aquest dijous el seu adeu. A l'escrit, el tècnic de Vilassar de Mar explica de manera subtil els motius pels quals ha deixat l'entitat blanc-i-blava una temporada després d'arribar a l'RCDE Stadium. "Tot i la promesa que aquesta era l'última amb dificultats, se'm trasllada que el pròxim curs també serà un any difícil, ja que a nivell esportiu seria complicat reforçar-se per poder competir amb millors condicions", ha escrit.

Segons Rubi, després de guiar l'equip cap a l'Europa League, el club li va comunicar "que no es faria un pas endavant ambiciós en el projecte esportiu", una decisió que el tècnic, això sí, ha considerat "totalment respectable".

L'entrenador català, però, ha explicat que després d'assolir la competició europea cap responsable del club es va reunir amb ell. Segons Rubi, la primera trobada amb Òscar Perarnau, director general perico, té lloc el 27 de maig. "Al dia següent els quatre tècnics rebem una proposta. La considerem una forma elegant de dir-nos que si volem ens en podem anar", assegura.

Se'n va matant

A banda dels arguments que han provocat el seu fitxatge pel Betis, Rubi també ha volgut defensar-se de les acusacions de l'afició blanc-i-blava, que li critiquen el fet d'haver deixat l'equip de forma sobtada. "Sempre he anat de cara i el club ha estat informat en tot moment. No ha estat per diners", ha dit.

"Només aquells que han posat engegat la maquinaria de desprestigi contra la meva persona titllant-me de pesseter sabran perquè ho he fet", ha escrit.

"A tots els que m'acusen de traïdor, els hi dic que m'he limitat a escoltar, i finalment acceptar, una proposta laboral d'una altre entitat com qualsevol altre empleat que se sent reconegut al qual han vingut a buscar per fer la seva feina de manera òptima", sentencia.