Des que Red Bull va presentar el seu nou RB20, l'expectació és màxima. El nou monoplaça dels vigents campions del món ha optat per dos trencadors conductes de refrigeració de forma quadrangular als laterals del cockpit en lloc de les tradicionals obertures als pontons. A més a més, es pot apreciar una lleugera entrada d'aire al morro, que, juntament amb els esmentats conductes, distribuirà el flux d'aire per dins del monoplaça.

En veure dues novetats destacables, i sobretot, sabent que al darrere hi ha Adrian Newey, s'espera que Red Bull torni a ser dominant un any més. De fet, quan Checo Pérez va posar a rodar per primer cop l'RB20, el soroll del seu pas per meta ha fet la volta al món a través de les xarxes socials, reproduint un so que no es recordava en cap F1.

Max Verstappen sobre, l'RB20: "Vaig veure el disseny i em va sorprendre bastant"

Max Verstappen, per la seva part, estava corrent de les novetats que l'RB20 desenvoluparia pel que fa a l'RB19: "Estic content amb la direcció que han pres, vaig veure els dibuixos a Abu Dhabi (2023), a l'última carrera, i em va sorprendre bastant, era molt diferent. No han estat gens conservadors", comentava durant la presentació del monoplaça.

"Teníem un gran paquet, però van intentar ser innovadors per fer-lo millor. El temps dirà si és realment bo, però pel que veig a l'equip estan tots contents amb el que es veu al túnel de vent", afegeix el tricampió del món. No obstant això, encara que durant la darrera temporada Red Bull ja va guanyar 22 de 23 carreres, Verstappen matisa que la revolució tècnica en el seu cotxe "és agressivitat controlada": "Crec que és una agressivitat controlada. Tots estan contents així que no sembla un interrogant, no veig que no n'estiguin segurs. És estil Red Bull", concloïa.

Max Verstappen box / Foto: EFE - Remko de Waal
Max Verstappen, al box de Red Bull / Foto: EFE - Remko de Waal

Christian Horner: "No ens hauríem compromès amb un disseny si no sentíssim que és millor"

Per la seva part, Christian Horner, cap de l'escuderia austríaca, explica que, tot i que "el cotxe és molt diferent en certes àrees, no ens hauríem compromès amb un disseny si no sentíssim que és millor". I és que, tant Red Bull, com totes les escuderies, basen les seves suposicions en les simulacions que efectuen al món virtual. En el seu cas, Horner avança que "hi ha guanys marginals a totes les àrees", però clarifica que "el cronòmetre dirà".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!