El FC Barcelona vol reforçar el seu atac aquest estiu amb un extrem de primer nivell que complementi Lamine Yamal a l'onze titular. Un dels noms que més ha sonat en els últims dies ha estat el de Marcus Rashford, davanter del Manchester United, però Deco i Joan Laporta manegen altres alternatives davant de la dificultat de tancar aquesta operació.
Encara que Rashford és una opció real i agrada al cos tècnic, el seu fitxatge no és fàcil. El United no el deixarà sortir gratis i, encara que el Barça no vol pagar un traspàs elevat, el conjunt anglès pretén incloure una clàusula de compra obligatòria en cas d'una cessió. Aquesta condició frena la negociació, ja que el club blaugrana no està disposat a comprometre's amb xifres elevades a mitjà termini.
Pla B: Rafael Leao
Davant d'aquesta situació, Deco té preparat un pla B que també genera il·lusió, encara que es tracta d'una operació complexa: Rafael Leao. El portuguès de l'AC Milan és un jugador que agrada molt a la direcció esportiva i especialment al president Laporta, que creu que podria ser una incorporació diferencial per al nou Barça de Flick.

El principal obstacle és el seu preu: el Milan demana uns 80 milions d'euros, una quantitat molt elevada per a l'economia actual del club. No obstant això, des dels despatxos es manté l'esperança que, si passen les setmanes i Leao no troba una sortida immediata, el Milan rebaixi les seves exigències econòmiques, i es pugui tancar per una xifra més propera als 60 milions. Si això passa, el Barça anirà amb tot per ell.
Pla C: Antonio Nusa
Però per si els dos primers camins es tanquen, el Barça té un pla C que representa una aposta de futur però també amb molt potencial: Antonio Nusa, extrem noruec del Leipzig. Amb tot just 20 anys, és un dels talents emergents del futbol europeu i el seu nom està ben valorat dins de l'àrea de scouting del club.
Nusa destaca per la seva velocitat, capacitat de desbordament i atreviment. És un perfil diferent dels habituals, amb marge de millora, i el seu cost seria notablement inferior al de Rashford o Leao. Deco creu que podria ser una incorporació estratègica per créixer de la mà del projecte liderat per Flick, i no es descarta que el club intensifiqui contactes amb el Leipzig en les properes setmanes.

Una decisió clau
Amb la temporada a punt d'arrencar, el Barça té clar que l'elecció del nou extrem serà clau per a l'èxit de l'equip. Mentre Rashford espera, Deco manté diverses vies obertes i no en descarta cap. L'objectiu és clar: trobar el complement ideal per a Lamine Yamal, sense hipotecar el futur econòmic del club.