Al can Barça hi treballaven per trobar un recanvi per a la posició de migcampista 'low cost'. Tanmateix, un dels noms que Deco tenia subratllat en vermell per reforçar el centre del camp gairebé a cost zero. I el més cridaner és que el pas de Marcus Rashford pel Barça no ha estat, ni de bon tros, el millor argument per convèncer-lo. El protagonista no és altre que Kobbie Mainoo, una de les grans joies del Manchester United.
Al club blaugrana veien en Mainoo un perfil molt interessant per al projecte de Flick. La idea era temptejar la seva arribada ja en aquesta segona meitat de temporada, aprofitant el context de reconstrucció del United. No obstant això, la resposta del futbolista anglès ha estat clara i ferma. No vol saber res del Barça, almenys per ara. I és que Mainoo ha entès que el que ha passat amb Rashford de no ser una peça realment important han pesat més del que s'esperava en la decisió del jove migcampista. En el seu entorn consideren que el Barça actual no és el millor escenari per a un jugador jove que busca estabilitat i un rol important.
Rashford no ha estat el millor exemple
El cas de Rashford ha generat més dubtes que certeses fora del club. Tot i que la seva arribada va ser mediàtica i ha fet bons números, la realitat ha estat menys optimista. Flick no ha acabat de trobar-li un lloc fix, el seu rendiment ha anat de més a menys i el seu impacte real en el joc ha estat limitat. Això, a Anglaterra, no ha passat desapercebut.

Mainoo, que té ofertes i opcions per seguir creixent sense sortir de la seva zona de confort, no vol assumir riscos innecessaris. Creu que el seu perfil no encaixa del tot amb el que demana Flick i tem acabar en una situació semblant a la del seu compatriota, amb massa expectatives, poc marge d'error i un context institucional exigent.
Deco es queda sense una peça estratègica
La negativa de Mainoo resta una opció al conjunt culé. Deco feia temps que seguia la seva evolució i estava convençut que podia ser una peça interessant per al Barça del futur. Un futbolista anomenat a marcar època a la medul·lar i a créixer al costat d'altres joves talents del projecte. L'anglès ha rebutjat qualsevol intent del Barça per obrir negociacions. I al club entenen que això és per la sensació que Rashford no ha quallat.
Així doncs, el Barça haurà de canviar d'objectiu. Rashford, sense pretendre-ho, ha estat determinant. I a Can Barça ja prenen nota que no n'hi ha prou amb atraure talent, també cal convèncer amb fets.