Raphinha ha estat el gran protagonista de l'impressionant inici de temporada que ha signat el Barça. Adaptat a la perfecció a la seva nova posició de davanter centre, el futbolista brasiler ha marcat 14 gols en els primers nou enfrontaments oficials que ha disputat l'equip de Hansi Flick, amb dos hat-tricks consecutius en les dues anteriors jornades de Lliga, contra el Sevilla i el Racing de Santander. Uns números que el col·loquen com el 9 més en forma d'Europa amb diferència. La gran incògnita que existeix amb l'11 blaugrana ara és saber si podrà mantenir un nivell semblant durant tot l'any.
L'odissea de Raphinha amb el Brasil
Aquesta és l'assignatura pendent que va tenir la temporada passada, marcada per les reiterades lesions que va patir. L'última d'elles va arribar just abans del tram decisiu de la temporada, en un amistós amb el Brasil. Al Barça no va agradar gens perdre un dels seus líder per un amistós intranscendent. Ara, només uns mesos més tard i havent jugat ja el Mundial, el perill torna a repetir-se. I és que Raphinha torna ara a una convocatòria amb la selecció brasilera per disputar fins a tres partits amistosos, dos a Austràlia i l'altre a l'Índia.
26 CONVOCADOS! 🇧🇷
— brasil (@CBF_Futebol) September 9, 2026
A Seleção está pronta para novos desafios: dois jogos contra a Austrália e o primeiro confronto da história contra a Índia.
25/09 | Austrália
29/09 | Austrália
03/10 | Índia
ISSO É BRASIL! 🇧🇷#BateNoPeito pic.twitter.com/Yht5SuOHjr
El que més preocupa al Barça no és l'exigència d'aquests tres enfrontaments, sinó el llarg viatge que tindrà Raphinha. En total, l'atacat carioca recorrerà prop de 35.000 quilòmetres. L'odissea del brasiler començarà aquest pròxim 25 de setembre a Townsville, on jugarà el primer partit d'aquesta gira. Quatre dies més tard, es desplaçarà fins a Brisbane, per disputar el segon enfrontament en territori australià. Però el periple del capità culer no s'acabarà aquí, ja que encara haurà de jugar un tercer amistós, aquest cop a l'Índia, el pròxim 3 d'octubre.
Alarma al Barça amb Raphinha
Raphinha serà el blaugrana que més quilòmetres recorrerà amb diferència. I el més preocupant de tot són els seus precedents amb el Brasil. Les dues últimes vegades que ha jugat amb la selecció, ha acabat lesionat. Aquest passat estiu quasi no va poder tenir minuts al Mundial després de lesionar-se en el segon partit, i uns mesos abans es va quedar fora de combat durant més d'un mes per un infortuni patit en la primera part d'un amistós contra França, disputat als Estats Units. S'havia especulat fins i tot amb la possibilitat que Raphinha no jugués aquesta aturada per precaució, però finalment Ancelotti ha decidit convocar-lo. Ara faltarà veure quants minuts acaba tenint i si continua jugant en la demarcació de 9.
