El partit entre Alemanya i Curaçao no va tenir massa història. Malgrat que el conjunt caribeny va arribar a igualar el partit amb un gol que ja és història del seu país, finalment la selecció alemanya va acabar golejant amb un contundent 7-1. Tothom esperava una golejada germànica davant un equip que debutava en una Copa del Món, assenyalada com una de les més fluixes de l'edició. Tanmateix, aquest duel no ha quedat absent de polèmica arbitral. No per un error manifest que hagi perjudicat un dels dos equips, sinó per un gest que va fer l'àrbitre australià del VAR Shaun Evans, en la prèvia de l'enfrontament, quan la realització l'enfocava.
Controvèrsia amb el gest polèmic de Shaun Evans durant el Mundial
La polèmica es va generar quan el senyal televisiu, com és habitual en tots els partits del Mundial, va enfocar durant alguns segons la sala del VAR abans de l'inici del partit. Com es pot veure en les imatges, Shaun Evans aprofita aquest moment per fer el gest conegut com el de l'"ok". Es tracta d'un petit cercle amb els dits anular i índex amb els altres tres dits estesos. Malgrat que en diferents països té un ús quotidià, en els darrers anys ha estat utilitzat també per grups d'extrema dreta i supremacistes blancs com un senyal d'identificació. El motiu d'aquest símbol és que, amb la forma en què queda col·locada la mà, simula una W i una P, les inicials de White Power.
POLÉMICA POR GESTO DE ASISTENTE VAR 😳
— Arbitraje Uruguayo (@ArbitrajeU) June 14, 2026
Durante la presentación del equipo VAR, el árbitro australiano Shaun Evans, realizó un gesto con su mano derecha que algunos vinculan con una connotación racista.@FIFAcom debería aclarar la situación cuanto antes.pic.twitter.com/9DGaViN9pO
Hi ha també un altre corrent que assenyala que es tracta únicament d'una broma que s'ha fet molt popular a internet que consisteix en el fet que, si una persona mira cap a la mà que fa aquest símbol, rebrà un càstig que, normalment, és un cop de puny suau al braç. Sigui com sigui, la polèmica ja ha fet la volta al món. Les xarxes socials s'han inundat de milers d'usuaris que han denunciat el gest de l'àrbitre australià, indicant la primera teoria supremacista.
La FIFA investiga els fets sense mesures cautelars
Segons han informat diferents mitjans internacionals, la FIFA ja ha iniciat una investigació interna per aclarir el context del gest i dictaminar si cal sancionar l'àrbitre. De moment, però, la màxima entitat del futbol mundial no ha comunicat l'obertura d'un expedient disciplinari formal, ni tampoc ha informat d'una possible suspensió o expulsió de l'àrbitre del torneig. Tampoc s'han pronunciat de forma oficial ni l'àrbitre, ni tampoc la federació australiana de futbol. Aquest és el segon Mundial en què participarà Evans després del de Qatar del 2022. S'espera que en els pròxims dies es resolgui el cas i es conegui si acaba en sanció o en una simple polèmica.