El món dels eSports és el futur. I l'empresari Gerard Piqué, que en les últimes hores ja ha revolucionat el món del tennis, porta de la seva mà el Barça perquè no es quedi enrere. L'empresa eFootball.Pro, del mateix futbolista, i KONAMI, patrocinador del club, han arribat a un acord amb el Barça per participar en la primera edició de la competició del món del videojoc esportiu Pro evolution Soccer.

El Barça tindrà un equip professional en la nova Lliga de PES2018, juntament amb d'altres clubs de futbol europeus, i formarà part per primera vegada en els eSports. El Barça ara fa una forta aposta per a aquesta disciplina de creixement exponencial en els últims anys, però ja va una mica tard. D'altres clubs catalans i espanyols, com per exemple l'Espanyol o el Sant Andreu, ja participen en aquestes Lligues dels eSports, però del joc FIFA18.

Piqué uneix el Barça i els eSports

El món del videojoc, que cada dia aplega més jugadors i s'està professionalitzant a velocitat de vertigen, obre un nou món de negoci. I això els clubs ho saben. El Barça ara s'ha despertat i comença fort. Amb una Lliga pionera dins el joc de Konami, el PES2018, que és un dels patrocinadors del club des del juliol del 2016 com a Premium Partner.

I el Barça s'ajuda d'un dels seus grans socis i treballadors: Gerard Piqué. La inquietud del defensa del primer equip de futbol i els seus negocis personals arriben a l'èxit per si sols. I Piqué no fa més que alimentar-los.

A través d'eFootball.Pro, companyia d’eSports fundada el 2016 pel mateix Piqué, promou competicions i crea continguts en els eSports. Piqué ha assegurat després de l'acord que "com a jugador, estic emocionat que el meu club hagi decidit entrar als eSports i s’uneixi a aquest projecte innovador que estem preparant conjuntament amb KONAMI. El Barça serà capaç de contribuir amb els seus valors a la competició i estic segur que serà un gran rival per a la resta d’equips. Per la nostra part, des de eFootball.Pro ens unim al Club en aquesta nova aventura al món digital i els guiarem perquè puguin fer que els seus aficionats s’emocionin com fan amb la resta dels seus esports".

El vicepresident de Màrqueting i Comunicació del Barça, Manel Arroyo, ha afegit que "el Barça està atent al que succeeix en aquest món global i tecnològic, i davant de la important penetració i creixement dels eSports, enceta el seu camí per ser també líder en aquest àmbit". I el director de Marca i Desenvolupament de negoci de Konami Digital Entertaintment BV, Jonas Lygaard, ha conclòs assegurant que "estem extremadament emocionats de tenir un dels millors clubs del món, el FC Barcelona, unint-se a la lliga i per primera vegada entrant al mercat dels eSports amb la plataforma del Pro Evolution Soccer. Aquest acord ens permetrà estar a un altre nivell professional i donarà als aficionats l’oportunitat de competir i representar oficialment el FC Barcelona en un dels millors escenaris mundials”.