El Manchester City va acceptar abans de concloure aquesta mala temporada que havien d'arribar temps de canvis. El club anglès ha tancat la temporada sense títols i salvant la presència a la pròxima Champions League en la darrera jornada, i de la mateixa manera que un dels homes més importants sobre el terreny de joc, Kevin de Bruyne, ja ha confirmat la seva marxa, també ho farà un dels més importants de la banqueta i un altre de la llotja.

Dos homes de confiança de Pep Guardiola com ho són Juanma Lillo Txiki Begiristain deixaran d'estar vinculats a l'entitat cityzen a partir del pròxim 30 de juny. El primer és la mà dreta del tècnic de Santpedor al Manchester City des d'agost de 2023 i finalitzarà la seva etapa al club després de dos anys. En qualsevol cas, abans de passar pel futbol àrab com a primer entrenador durant la temporada 2022/23, també va asseure's a l'esquerra de Pep Guardiola entre 2020 i 2022. En el cas de Txiki Begiristain, tal com es va anunciar ja el darrer mes de febrer, deixarà d'exercir com a director esportiu skyblue a finals de temporada, deixant la seva butaca a Hugo Viana.

Juanma Lillo Pep Guardiola Rodolfo Borrell Manchester City / Foto: Nick Potts
Pep Guardiola, Juanma Lillo i Rodolfo Borrell, en aquest ordre, asseguts a la banqueta del Manchester City / Foto: Nick Potts

Tres adeus molt dolorosos

Pep Guardiola és un entrenador molt metòdic, però molt entregat. Viu el futbol com ningú i, començant per Kevin de Bruyne, els uneix un vincle molt profund. Dues persones amb un caràcter fort com ho són el migcampista belga i l'entrenador català han deixat més d'una imatge per al record, i és que, després de vuit temporades junts entre la 2016/17 i la 2024/25, 'KDB' s'havia convertit en molt més que un dels millors futbolistes, si no el millor, de la història del Manchester City.

Però tal com és un cop baix haver d'acceptar l'adeu del 17, també ho és el cas de Lillo. L'entrenador assistent de Guardiola torna a separar els seus camins del segon tècnic més llorejat de la història després de començar la seva gran relació de confiança quan van coincidir com a futbolistes l'any 2006 al Dorados de Sinaloa mexicà. Des d'aleshores, l'exentrenador del Barça va desenvolupar una gran admiració cap a la visió del futbol del guipuscoà fins al punt que, gairebé dues dècades més tard, es trobaven asseguts l'un al costat de l'altre com a entrenadors d'un dels millors equips de la història del futbol modern. A més a més, a banda de ser un adeu difícil d'assumir per a Guardiola, cal esmentar que Lillo és una persona molt estimada al vestidor, entre altres, per jugadors com Rodri.

Juanma Lillo / Foto: Jez Tighe
Juanma Lillo / Foto: Jez Tighe

I en cas el cas de Txiki Begiristan, conegut a Barcelona pel seu pas pel club blaugrana, també com a director esportiu, entre 2003 i 2010, posa punt final a la seva etapa a l'Etihad Stadium després de 13 temporades.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!