Pedro Acosta sembla tenir presa la decisió de no ampliar el seu vincle amb KTM. Malgrat els esforços que han fet per convèncer-lo, i mirar de retenir-lo durant un llarg període de temps, està molt decebut amb el projecte actual. Li van garantir que aquest any podria competir pel títol de MotoGP, i que tindria una moto tan completa com la Ducati, però la realitat ha estat molt diferent. I ni tan sols són la principal alternativa a les Desmosedici.

Aprilia està clarament per davant de la marca austríaca, i fins i tot Honda també sembla tenir avantatge, gràcies a les concessions. Els problemes econòmics que viu la fàbrica de Mattighohafen ha estat un llast important, que ha impedit evolucionar la moto com desitjarien, i el murcià creu que, per complir el seu somni, el millor que pot fer és canviar d'aires. Així que és molt probable que abandoni la marca que va apostar per ell quan solament era un nen.

El ’37’ és conscient que no li falten pretendents, i ja té dues opcions de futur damunt la taula. Ambdues són molt interessants, i des del punt de vista financer, també hi guanyaria, en poder percebre un salari notablement més alt. La primera, i la més comentada, arriba des del Ducati Lenovo Team, on es podrien plantejar el seu aterratge si finalment Francesco Bagnaia fa les maletes, que és el més probable.

Pecco Bagnaia 

L'enuig que hi ha amb 'Pecco' és més que comprensible, veient les seves discretes actuacions al llarg de tot el curs, especialment, durant el segon tram. No ha justificat els set milions d'euros anuals que percep, i l'arribada de Marc Márquez ha acabat per enfonsar-lo anímicament. La relació amb Davide Tardozzi i amb Gigi Dall’Igna és inexistent, i seria una sorpresa majúscula que es quedés a l'equip.

Han iniciat la cerca d'un substitut, i Acosta és entre els favorits, juntament amb Marco Bezzecchi, una de les grans revelacions de l'any a MotoGP, gràcies al seu tercer lloc, i amb Àlex Márquez, que ha estat el subcampió.

Acosta també podria acabar a l'HRC Honda Factory Team

D'altra banda, Acosta també s'ha colat entre els futuribles per liderar el projecte que en l'HRC Honda Factory Team estan preparant. Alberto Puig ja hi va contactar amb ell quan encara era a Moto2, però ‘El Tauró de Mazarrón’ considerava que no era el moment per fer un salt tan gran.

Joan Mir, Alberto Puig i Luca Marini 

Ara, en canvi, sí que podria donar el vistiplau, especialment, considerant el pressupost que té la marca japonesa.