Carregant...

Pedri comença a generar dubtes sobre la continuïtat de Luis de la Fuente al capdavant de la selecció espanyola. El centrecampista del Barça considera que amb Espanya no està aconseguint mostrar la seva millor versió i entén que part del problema està en el context tàctic que proposa el seleccionador. No seria l'únic futbolista del vestidor que veuria amb bons ulls un canvi si la Federació decidís obrir aquest debat.

La sensació de Pedri és que amb el Barça té un paper molt més definit. Hansi Flick li permet rebre en zones on pot girar-se, accelerar el joc i connectar amb els atacants, mentre que amb Espanya moltes vegades ha de baixar massa o compartir espais amb altres centrecampistes de perfil semblant. Això redueix la seva influència prop de l'àrea, precisament on més mal pot fer.

Pedri sent que Espanya no potencia les seves millors virtuts

El canari necessita tocar molta pilota, però també arribar a posicions avançades. Quan es veu obligat a participar massa en la sortida, perd metres i acaba lluny de les zones decisives. De la Fuente ha intentat trobar diferents fórmules, però Pedri continua sense sentir la mateixa llibertat que té al Barça.

de613f44d77246531e2561821cb2c0bdb8b7e490w

El problema augmenta quan coincideix amb altres jugadors que també necessiten intervenir des de la base. Aquí apareixen dubtes sobre qui ha d'organitzar, qui ha d'atacar espais i qui ha d'assumir l'última entrega. Per a Pedri, aquesta falta d'una estructura clara limita el seu rendiment i fa que Espanya no aprofiti tot el seu talent.

Un canvi de seleccionador no seria rebutjat per tots

Pedri no planteja una rebel·lió ni exigeix públicament la sortida de De la Fuente, però dins del grup existeix la sensació que un nou entrenador podria oferir una altra manera de jugar. Alguns futbolistes entenen que Espanya té prou talent com per a construir un sistema encara més adaptat a les seves principals figures.

La Federació haurà de valorar resultats, evolució i sensacions abans de prendre qualsevol decisió. De la Fuente continua tenint crèdit, però ja no tots consideren intocable la seva continuïtat. Pedri vol sentir-se tan important amb Espanya com ho és al Barça. Si l'actual seleccionador no aconsegueix trobar aquesta fórmula, el centrecampista no veuria necessàriament com una cosa negativa un canvi a la banqueta. I, dins del vestidor, sembla que no seria l'únic disposat a obrir aquesta porta.